IKEA (again)

Ons dagje IKEA zit er weer op.
Mojo vond dat ze beslist nog een ladekastje nodig had voor op haar kamer.
Misschien herinner je die prachtige rood/witte kamer nog van het voorjaar. Nou hij is nog steeds prachtig, alleen kan je er niet zoveel meer van zien. Dus een extra ladekastje leek me nog niet zo’n verkeerd idee.
Nu is het kind nog steeds vrij (ja, er komt gen einde aan) dus wij vertrokken donderdagmorgen goedgemutst naar Duiven. Begeleidt door de vrolijke Zweedse klanken van ABBA.
Eigenlijk weet je het al voordat je een stap in de winkel gezet hebt: ik heb de verkeerde auto meegenomen., want de kleine!
Een reden om niet al teveel in te slaan.
Na een tocht langs alle woonkamers, waarbij ook bijna alle banken even geprobeerd moesten worden, de keukens en de kantoorinrichting, belanden we uiteindelijk bij de bedden.
Een oase van rust midden in dit Zweedse koopgeweld: de matrassen. We ploften neer om nooit meer op te staan.
Na een kwartiertje hadden we weer genoeg energie opgedaan en gingen we toch maar weer verder op strooptocht. Daarbij aangetekend dat Mojo wel de initiatiefneemster was, van mij hadden we nog wel een half uur mogen blijven liggen.
Hanglegkastcombinaties, badkamers, kinderkamers….
Halverwege roken we gelukkig het restaurant. Op naar het gratis tweede bakkie pleur (we blijven Hollanders) en het appelgebak. Jammer genoeg heb ik nooit zin in dat tweede bakkie, zal je altijd zien. Een tweede appelpunt zou er nu weer wel ingegaan zijn, maar ja, die is niet gratis.
Misschien moeten ze alle tweede producten uit de IKEA winkels gratis maken: dan neem je lang zoveel niet mee. Of zou dat niet zo werken?
Hoe dan ook: we vervolgden onze weg door de benedenverdieping.
Iedereen weet dat juist daar de leuke hebbedingetjes liggen, waar je thuis de laden al mee vol hebt liggen, maar toch nog een keer aanschaft. Je weet maar nooit.
En zo kwamen we thuis met een volgestouwde FIAT 500. Wat kan daar veel in: een ladekastje, kussens, fotolijstjes, badmat, een laptopkussen, gordijnen, zakkenknijpertjes (?), stekkerdozen, verlengsnoer, lampje….
Voorlopig heb ik wel weer even genoeg van IKEA.
Ik kan geen Ektorp, Malmo, Boktor, Lamlul, of hoe die merken ook maar heten, meer zien.

14 gedachtes over “IKEA (again)

  1. Whahahahahaha, Hanneke….je gaat helemaal uit je bol. Boktor en lamlul… hoe verzin je het. Jij maakt dat ik regelmatig niet meer bij kom en me door Maria weer moet laten uitdeuken. Kostelijk.

  2. ppfft..ik heb een hekel aan shoppen en Ikea helemaal maar dat je me verteld van een laptop kussen…hey das en goeie tip….ik heb zojuist 5 min geleden mijn nieuwe laptop binnen gekregen en rooie…..whaaaw, hij is mooi..hih, een mooi kussen daarbij is niet verkeerd….dan toch maar naar Ikea..

  3. ik vind het bewonderenswaardig dat mensen hun ding bij Ikea kunnen vinden, hoe vaak wij er ook gaan…steeds komen we met lege handen weer terug thuis…

    Jouw wagentje was evenwel mooi volgeladen, Hanneke!
    Zakkenknijpertjes ?

  4. Hahaha heerlijk om te lezen ,lig helemaal in een deuk van het merk LAMLUL !!!!!
    Ik vind het heerlijk shoppen hoor !Wij nemen altijd na afloop een lekker ijsje ,het is soms zo druk hé teminste als je vroeg gaat ,vooral het gratis ontbijten .
    Liefs ida

Zeg het maar:

