Morgen

De laatste 25 jaar had ik goed gevulde dagen.
Van luiers verschonen, flesjes geven, wassen, koken, opruimen, pleisters plakken, consultatiebureau, tandarts en huisarts aflopen, tot leesmoeder, zwemmoeder, sportmoeder of weet-ik-wat-moeder. Daarnaast de administratie van het kantoor wegwerken en sporten. Ik hoefde me dus niet te vervelen.
Zo langzamerhand kreeg ik het steeds rustiger.
De kinderen werden groter en drie van de vijf gingen het huis uit.
Nu heb ik nog anderhalf kind in huis. Makkie dus.
Sinds vorig jaar heb ik niets meer met de basisschool te maken, dus ben ik ook geen weet-ik-wat-moeder meer.
Lekker rustig.
Maar door zoveel rust ben ik veranderd in een regelrechte luilak.Ik geef het eerlijk toe.
’s Ochtends kruip ik nog wel eens terug in bed. Ik neem de tijd voor mijn krantje en het huishouden doe ik met de Franse slag.
Moeten de ramen weer eens gezeemd, denk ik’: ‘morgen, de keuken schoongemaakt: ‘morgen’, de vriezer ontdooid: ‘morgen’.
Sporten: ‘morgen’.
En het mooie van morgen is dat er morgen ook weer een morgen is. Zo stel ik dus een heleboel tot morgen uit.
Een beetje genant, want waar iedereen loopt te steunen dat ze het ‘druk, druk, druk’hebben, doe ik maar alsof. Zelfs dat doe ik eigenlijk al niet meer.
Gelukkig kreeg ik een blessure, dus kon ik me mooi daarachter verschuilen. ‘Last van mijn schouder, kan niet zoveel.’
Maar nu moet het maar eens afgelopen zijn met dat geluier.
Vanaf nu word ik weer een actieve vrouw.
Nou ja, vanaf morgen dan.

13 gedachtes over “Morgen

  1. in alle eerlijkheid moet ik bekennen..3 kinderen, 5 honden en katten en de rest, dat ook ik hard gewerkt heb en nu heerlijk mijn hobby/hondensport kan beoefenen en ook een beetje uitslapen kan en lui lijk…dus Hanneke….je bent niet lui..het lijkt misschien zo voor je omdat jij, ik, en vele andere moeders het vroeger razend druk hadden…..dus kom op meid…wij genieten hiervan en hebben onze plek verdiend….enjoy….ik ben er trots op waar ik nu sta;-)))))..
    veel veel liefss…van een trots ook beetje luie maar overgelukkige Ka..

  2. Na 25 jaren druk druk druk is het genieten van je welverdiende rust. Het woordje morgen komt ook iets teveel in mijn woordenboek voor..of toch niet, ik geniet er van eindelijk wat meer tijd voor de dingen die echt leuk zijn.
    Veel succes met het weer druk zijn morgen…of morgen 🙂

  3. Ja, ja…dat ken ik sinds ik drie jaar geleden ging VUTTEN. Alles op een lager tempo, zoon wordt de laatste tijd wonderbaarlijk volwassen, ook in zijn daden en dochter heeft het inderdaad druk, druk, druk en ik mag blij zijn als ik twee regeltjes email terugkrijg op mijn vragen. Vuil maken doe je in je eentje niet veel en dus is schoonmaken ook geen prioriteit. Maar dan lees ik toch. Momenteel the origin of species. Pittig. En dan maak ik mezelf wijs dat ik DUS niet lui ben als ik zit te lezen.

  4. Ja die tijd is al voorbij ,ik geniet heerlijk van mij vrijheid .Maar dat mag ook wel na een hele drukke en moeilijke periode, die heel jong met 2 kleine kinderen verder moest .Maar het is me gelukt .Het leven is te mooi dus het poetsen en alle anderen zaken komen morgen of overmorgen haha aan de orde .
    Dus Hanneke geniet er van .
    Liefs ida

  5. Zullen we even ruilen???
    Geniet nou maar lekker dat je die tropenjaren achter je hebt!!!
    Wees geen Martha! (gisteren net een preek over gehoord… vandaar 😉

  6. Ik was net van plan ommorgen naar het strand te gaan………. want deze week is nog vakantie en dan volgende week met frisse tegenzin er weer tegenaan.

  7. Hahaha, bij mij komt morgen inderdaad ook nooit dus soms moet ik wel dingen vandaag doen als ik het gedaan wil hebben.
    Maar sinds we 3 jaar geleden zijn gestopt met werken en verhuisd zijn maak ik het mezelf wel gemakkelijk hoor. Manlief doet veel (jeweetwel die grote kabouter), dus heb ik alle tijd om lekker te doen waar ik zin in heb. Maar jij lijkt me toch echt geen type die op de bank niks gaat zitten doen, er is altijd wel iets…maar dan wat je leuk vindt. Geniet ervan hoor!
    Liefs, Trees

Zeg het maar:

