Gevonden voorwerpen

Zoals jullie weten, zijn we al weer een paar dagen terug van de vakantie.
De afgelopen weken heeft er iedere week een kind op ons huis ‘gepast’.
Ik vind er nog steeds de nodige restanten van in de vorm van sokken, schoenen, ondergoed, etenswaren en tandenborstels. Er staan er nu dubbel zoveel in de badkamer dan voorheen.
Maakt allemaal niet zo uit, ik bewaar alles voor de rechtmatige eigenaar en anders verkoop ik het.
De gruwelijkste vondst deed ik vanmorgen onder de kast in de bijkeuken.
Ik zocht een teenslipper. Die komt altijd op de een of andere manier onder die kast terecht.
Plat op mijn buik keek ik onder de kast en daar zag ik ‘m: een spin met een diameter van wel tien centimeter!
Ik schrok me een ongeluk, schreeuwen hielp niet want ik was alleen en bovendien wilde ik de spin niet wakker maken.
Ik pakte een houten vegertje en sloeg zo hard mogelijk tegen het monster. Hij gaf niet veel mee en na een aantal rake klappen durfde ik pas weer te kijken. Volgens mij was hij dood. Hij zat op dezelfde plaats als eerst en bewoog niet meer.
Voorzichtig porde ik hem met de steel van mijn moordwapen. Geen beweging: het kreng was dood.
Nu moest ik hem nog tevoorschijn halen. Heel voorzichtig schoof ik ‘m naar voren.
Je wilt niet weten hoe zwaar zo’n spin nog is. Mij viel het in ieder geval niet mee.
Uiteindelijk had ik hem onder de kast vandaan.
Toen bleek dat ik een aardappel met uitlopers het leven uit geslagen had.

11 gedachtes over “Gevonden voorwerpen

  1. whaaaawww…sooo herkenbaar….maar eigenlijk zo niet nadenkend..maar ik zou wel hard gillen….gilde al bij het lezen van je verhaal….
    ik dacht zojuist toen ik thuis kwam….wat ligt daar op het aanrecht..een ui vel..ik pakte het op en toen vloog het weg…een mot…….en ik whaaaw..gilde ff..
    dus jou gespinde aardappel… 😉

Zeg het maar:

