Gasaanval

We hebben een sloom avondje. Mojo nintendoot, Sandra bekijkt vakantie foto’s, Gert zit achter de computer en ik lees.
Ineens klinkt het: ‘Hè bah, paaaap! Stinkerd!!’
Verbolgen kijkt pap op van de computer, ‘Wat: stinkerd, ik heb niets gedaan!’
Inmiddels ruik ik ook onraad.
‘Jakkes, wie stinkt er zo?’
‘Ik niet, jij?’
‘Nee, ik ook niet.’
Na enig speurwerk blijkt dat de dader onschuldig ligt te dromen in haar mandje. De hond heeft last van gas.
Enkele minuten later ruiken we weer wat.
‘Ah, Kelly, hou op joh!’
Met dichtgeknepen neus gaan we verder met onze lome bezigheden.
De hond laat nog enkele sluipscheten, die iedere keer worden verwelkomd door een ‘Bah! Kelly!’ van Mojo, die het dichtst bij de biogasfabriek zit en het eerste de volle laag krijgt.
De laatste sluipscheet wordt door mij ontdekt.
Zelf heb ik ook last van mijn darmen en er floept zomaar een windje weg.
‘He Kelly, stinkerd!’
Mojo kijkt me verbaasd aan.
‘Ik ruik niets. O ja nu wel, deze is nog erger. Kelly!!!’
Toch wel handig, een hond met broekhoest.

10 gedachtes over “Gasaanval

  1. Jullie zijn slecht. Die arme hond overal van te betichten. Hoeveel scheten zou ie echt zelf hebben gelaten. Sluipscheten is een prachtvondst; Die houd ik in mijn vocabulaire. Zijn de ramen al tegen elkaar open gezet? Whahahahahahahaha…. een heerlijk stukje weer.

  2. hahahahahaha…
    onze honden eten rauwvoer en toen ze een avond geit hadden gegeten kwam ik ”s morgens in hun kennel en leek er idd ook een gasontploffing eraan te komen…dus met het lezen van je verhaal had ik ook de geurherkenning erbij.

  3. Hahaha…uit ervaring met de honden van mijn dochter weet ik hoe erg het kan stinken. Mooie gelegenheid om er zelf ook één ongemerkt te kunnen laten waaien 🙂

  4. Heeft onze Zorro soms ook last van. Maar met een hond van 45 kilo kan je moeilijk van sluipscheten spreken. Ze klinken alsof je een ballon laat leegflubberen. Als we dat geluid horen kijken we nog steeds eerst omhoog 😉

  5. Hahaha smerig hé zijn die scheten ,en die van jezelf ,altijd leuk om de hond de schuld te geven .Kijk daar heb ik geen last van ,ik laat ze en niemand heeft er last van hahahaha……
    Liefs ida

Zeg het maar:

