Na zonneschijn komt…

Maar goed dat we zondag door hebben gereden, want achteraf bleek dat de maandag de enige zonnige dag van de week was. Dinsdag verstopt de zon zich achter de wolken om pas zondags weer tevoorschijn te komen.
De temperatuur is echter goed en zo duiken we toch nog de zee in. Nou ja, Mojo dan. Ik zit in mijn lange broek en vest op het strand. Er moet toch iemand foto’s maken?
We gaan op souvenirtjes jacht . Al snel blijkt, dat het meeste weer de nodige prularia is: kettinkjes, tasjes en schelpen. Ik koop een rieten tas die ik al jaren wil hebben. Hij blijkt ideaal te zijn voor op het strand.
’s Middags gaan we naar de bar, de tour kijken. Zo zien we op zaterdag de Rabobankploeg haar eerste zege behalen op de Mont Ventoux. We schreeuwen Garate naar boven, juichen wanneer hij zijn armen als eerste omhoog gooit en proosten op deze mooie overwinning. Quel spectacle! Quel heroic! Onze eer is gered. De dag erna krijgen we van zoon-een de einduitslag van onze tourpoule. Zoals verwacht eindig ik een plaats van onderen, 170 punten achter de koploper, zoon-een, maar 500 punten boven Baksteen. Jammer joh, volgend jaar beter.
Zolang de zon niet schijnt en het regent, vermaken we ons in de caravan met spelletjes, de nintendo DS, DVDtjes kijken en natuurlijk lezen. Ik heb acht boeken meegenomen, waaronder drie van Ilja Gort. (Ik kreeg er nog een in de auto van zoon-een en schoon) Als je die leest, begint de zon altijd te schijnen.
De dames lakken elkaars nagels en de heren scheren elkaars kop kaal. Tja, verschil moet er zijn.
De avonden koelen snel af en we verwarmen ons in de bar. Daar wordt iedere avond wel iets georganiseerd: googhelshows (stom), spelletjes (mwoa), disco (wel aardig), maar onze absolute favoriet is de karaoke. We staan ons mannetje, zowel als duo als groep. We lijken de familie von Trapp wel, uit de Sound of Music.
We laten het personeel en de gasten versteld staan van ons talent. Op Dancing Queen gaan we lekker uit ons dak. We krijgen een staande ovatie van onze mannen.
Zondag komt de zon weer gul tevoorschijn. Ik vul mijn nieuwe strandtas met de nodige attributen en we geven ons weer over aan een lui leven van zon en zee op het Atlantische strand.

9 gedachtes over “Na zonneschijn komt…

  1. Geef even door waar jullie volgend jaar heen gaan, dan boeken wij daar ook even een stacaravannetje. Lijkt me hartstikke gezellig met zo’n Von Trapp-family. En ik ben ook niet vies van karaoke… doen we een duetje!

  2. Na het lezen van je vorige blog en deze blijkt wel dat jullie een heerlijke en fijne vakantie hebben gehad. Super leuk karaoke, zo te lezen was het reuze gezellig en een hoop lol 🙂

  3. Heerlijk weer je logje te lezen ,met een hoop gezelligheid was het een geslaagde vacantie .
    Liefs ida
    Bedankt voor je felicitaties gister .
    Liefs ida

  4. Oh waren jullie die gekken op de top? Nou jullie waren niet de enigen. Wat een drukte. Maar wel erg spannend van zou ie het halen en zo.

    De heren scheren elkaars kop kaal. Ik heb dat zinnetje drie keer gelezen. Is dat iets wat op vakantie gewoon gebeurt? Dan ben ik toch blij dat dit altijd aan mij (een keer uitgezonderd toen ik mij een keer verknipte en de kinderen mij helemaal kaal schoren en ik twee maanden voor Jan Jeweetwel liep) aan mij voorbij ging.

  5. Oh jee, jullie gingen toch niet voor de zon die kant op hè?:-)
    Wel grappig, als je met zo’n grote groep bent, vermaakt iedereen zich wel op een of andere manier. Dan is de zon (hoewel erg prettig) niet eens noodzakelijk.

  6. @plato: hopelijk wordt dat kaal scheren geen traditie!
    @trui: eigenlijk gingen we wel voor de zon, maar we hebben ons niet chagrijnig laten maken als die er niet was. kom op zeg, je bent toch op vakantie!

  7. Ondanks het mindere weer toch leuk vermaakt he, lukt altijd met leuke mensen om je heen!
    Hele handige tas, ik heb een zwarte! Zal je veel plezier van hebben… Ben jij er ook zo een die iets steeds uitstelt om te kopen, zo herkenbaar…

Zeg het maar:

