Bij de kapper

Dat ontbrak er nog aan mijn weblog: een heuse glitter en glamour rubriek. Daarom start ik vanaf vandaag ‘Bij de kapper’. Want net als iedereen koop ik die vullisblaadjes niet zelf, maar lees ik ze bij de kapper of in de wachtkamer bij de huisarts, je wilt toch op de hoogte blijven, nietwaar?
Het meeste nieuws is oeverloos gekabbel en een week later al weer achterhaald. Die doet het met die en die niet meer. Die is zwanger o nee, toch niet. Die heeft een nieuwe liefde en die een nieuwe neus. Daar lig je niet echt wakker van.
Maar soms heb je ineens een kraker, dan staan alle bladen bol van het nieuws.
Neem de Jan en Yolanthe soap. Voor degene die de afgelopen maanden onder een krant geleefd hebben: een jong stelletje heeft het na een paar jaar samen wel gezien en maken een einde aan de relatie. Heel normaal zou je denken, daar zijn het jonge mensen voor, dat gebeurt ook bij gewone mensen. Maar niet in showbizzland, daar wordt het een zaak van belang.
De natie wordt verdeeld in Jan- of Yolanthe aanhangers. Families uiteen gerukt.
Net toen ik dacht dat we weer rustig konden slapen, besloot SBS de neus er eens in te steken.
Komkommertijd blijkbaar.
Gelukkig was er een gefrustreerde schoonmama, die het niet kon zetten dat haar zoontje te kijk gezet werd als een notoire vreemdganger. Zij was bereid in een driekwartier durende monoloog haar gewezen schoondochter uit te maken voor ordinaire dief. Lekker chic.
Natúúrlijk heb ik niet gekeken, maar het voorstukje was al veelbelovend genoeg.
De peperdure zijden rozen, de handdoeken, het beddengoed, alles meegenomen door die heks, die eerst haar lieve schoondochter was.
Moeder Smit kan beter maar een paar dagen binnen blijven of beter nog: een lange vakantie boeken.
En als ik Jan Smit was, trok ik een zak over mijn kop en ging ik emigreren naar Marken.
Want er zijn twee mogelijkheden: of Jan heeft zelf zijn moeder ingeschakeld om zijn ex een hak te zetten, of mama is een gewoon een nare schoonmoeder die het leven van haar zoon graag regelt.
In allebei de gevallen komt Jan er uit als moeders kindje.
Laten we hem dan maar weer gewoon Jantje Smit gaan noemen.

11 gedachtes over “Bij de kapper

  1. hihi..Jantje….
    heel náár wat ze doet, vooral omdat Yolanthe een keer is betrapt op stelen…ook uitgebreidt op tv geweest….als zoon zou hij het haar hebben moeten verbieden..maar dat is vast het vervolg volgende week 😉
    ps..ik heb een beetje pech…mijn kapper komt aan huis en neemt geen roddelblaadjes mee..dus hou me op de hoogte Hanneke…

  2. Lekker hé zo,n moeder ,jeetje wat zet ze zichzelf voor gek voor heel Nederland ,Tja dat heb je hé als je alles voor zoontje Jantje regelt.Enzo gaat de soap nog wel ff door hoor!
    Liefs ida

  3. dat soort lectuur is zeker niet aan mij besteed, maar m’n vrouw is er gek op.
    Hier in België is op dit moment ook zo’n soap rond renner Tom Boonen en zijn lief…

    Groetjes!

  4. Ik heb het niet gezien en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.
    Ik weet wel dat in het algemeen Volendammers het liefst zien dat hun kind met een Volendammer trouwt. Wat dat betreft had Jolante dus vanaf het begin geen schijn van kans.

  5. Nou….ik heb ook gekeken hoor!!

    En geef die Yolanthe nou eens ongelijk…ze is er in ieder geval beter af gekomen dan mijn dochter na een relatie van 4 jaar…die mocht zonder iets vertrekken!!!

    Maar goed…ik ga als moeder ook niet verkondigen op tv hoé hij alles gehouden heeft….al haar mooie spulletjes, ze kan weer van voor af aan beginnen.
    Nu waren de spullen van mijn dochter ook geen ton waard, en ik heb hier ook niet alle bonnen liggen zoals de mamma van Jan…hihihi.

    Ze had wel toestemming van Jan gekregen zei ze…dus Jan is al geen haar beter moet je maar denken!!!!

    Nee…die Yolanthe heeft het nog niet zo stom bekeken om die familie te verlaten…want ze kreeg schoonmama er gratis bij ;-)(en wie wil er nu zo’n schoonmoeder!?!)

    liefs Carla.

  6. Jantje heeft inmiddels Liza, las ik in de krant. En de ex van Liza heeft hem nu geslagen. Vraag: wat gaat moeder Smit nu doen? En hoe snel kun je op die leeftijd van partner wisselen in Volendam? Enne… wie is de volgende? Enne… met wie doet Jolantje het nu? En doen ze het dan onder het roze beddengoed van Moe Smit?

    Ach Jan, neem toch een degelijke vrouw van de dijk en zing een vrolijk lied voor haar.

    Ik kan niet wachten op de volgende “kappersaflevering.”

  7. hihi het maakt veel los….leuk om de reacties te lezen..ik begrijp dus uit de reacties dat Jantje op de hoogte was van ma’s actie……dan weet het volgende liefje van Jantje wat er haar in de toekomst staat de wachten en haar ex heeft Jantje geslagen stond vandaag in onze krant…tis wat.. ;-))))))

Zeg het maar:

