Vliegen

Ik heb een hekel aan vliegen.
Het uren achtereen opgepropt zitten in een kleine ruimte. Steevast zit er dan zo’n typetje voor je die zo nodig met zijn stoel moet goochelen, zodat je een stoelleuning tegen je neus en de koffie over je voeten krijgt.
De stewardessen, die je vlak na of zelfs nog voor de start al doodsbang maken met hun noodgevallenpraatje. En tenslotte, kom je altijd met een stevige oorpijn de machine uit en mag je hopen dat je de rest van je vakantie nog iets kan horen.
Het is dat het zo lekker snel gaat, want anders ging ik nooit weer.

Verder heb ik een hekel aan vliegen.
Zodra het iets warmer gaat worden en je de ramen en deuren openzet, komen ze massaal je huis bezetten. Het liefst cirkelen ze een beetje om je heen en nemen dan rustig plaats op arm of been.
Wanneer je ze dan weggemaaid heb, zitten ze zo weer op hetzelfde plekje en blijven de hele avond je vaste kameraad.
We hebben zo’n elektronische vliegenmepper, maar die overleven ze met gemak. Het stinkt dan als een mislukte barbecue, maar de insecten vliegen vrolijk door. En iedere dag komen er meer bij.
Ik heb begrepen dat het nuttige beesten zijn, omdat ze poep opruimen. Laten ze dat lekker buiten doen, want wij trekken alles netjes door. Geen reden dus om ons te terroriseren.

Nee, vliegen niet mijn favoriet.
Bij het eerste is het de zaak zo lang mogelijk in de lucht te blijven hangen, terwijl die tweede van mijn part zo snel mogelijk mogen crashen.

13 gedachtes over “Vliegen

  1. Wat een treffend verhaal zeg. Ik ben ook niet echt niet op vliegen, ondanks dat wij veel vliegen, want ja…. je bent zo snel ter plekke hé?
    En de vliegende vliegen worden bij ons geroosterd met de elektronische vliegenmepper die het heel goed doet, jammer dat die van jou het minder doet!

  2. Ik denk er precies zo over!! Stuur jij trouwens wel eens wat schrijfsels
    op naar uitgevers of zo? Of verhalenwedstrijden? Volgens mij maak je
    een grote kans om eens iets uitgegeven te krijgen, je schrijft zo leuk!!
    Groetjes Yvonne
    p.s. gezellig hoor dat feestje van je dochter, die hebben genoten!!

  3. Heb je last van opvliegers ofzo 😉

    Hier hadden we gistermiddag een invasie vliegende mieren of zoiets dergelijks. Bah, wat een smerigheid, al die vliegende beestjes die overal uit de mierenhoopjes tevoorschijn komen. Niet af en toe een, maar massaal kwamen ze met z’n honderden tegelijk tevoorschijn. Wij meteen met gif in de weer, meeuwen vlogen boven het dorp, de buren riepen ook al dat ze hetzelfde hadden als wij en later hoorden we dat dat in heel de omgeving zo was. Tenslotte heeft Edco bij een grote mierenhol een scheut brandbaar spul gespoten en de fik erin gedaan.
    Even later was het weer rustig. De vliegende mieren waren weg, de meeuwen ook en het brandje geblust…

  4. Oh, ik was al bang dat je de komende 3 weken uitsluitend over fietsen zou schrijven.:-)
    Het vliegen is een noodzakelijk kwaad als je verre reizen wilt maken.
    De vliegen mogen, wat mij betreft, geheel uitgeroeid worden. Ik word helemaal gek van die beesten.

  5. hahaha geweldig leuk geschreven weer Hanneke;)
    en natuurlijk dacht ik dat je het over een vlieg TUIG had hihi,nou ja…..TUIG is het óók wel he? en neuh…..ook niet mijn favoriete huisdier hoor.
    wens je een fijne week toe en nu ben ik VLIEGENSvlug weer weg;)
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  6. Je laten vliegen is leuk! Het opstijgen vind ik helemaal geweldig.
    De vliegen die zo massaal in opkomst zijn met warm weer, mogen van mij opvliegen.
    Een plastic boterhamzakje gevuld met water in een open raam hangen huodt de vliegen een beetje tegen. Raar maar waar.

  7. Leuke combinatie van vliegen en vliegen. Weet je wat trouwens ook irritant is. Dat je buiten wilt eten en dat die grote dikke vliegen dan meteen op het vlees afkomen. Bijna net zo erg als die fruitvliegjes die bij honderden uit de groene kliko opstijgen.

    Bang voor het grote vliegen ben ik ook altijd geweest. Mijn omgeving verslijt me voor gek. Maar als er dan weer zo’n ding uit de lucht is gevallen, ben ik daar maandenlang weer niet vrolijk van.

  8. Hartstikke leuke blog…hahaha. Ik heb geen problemen met vliegen maar vliegen vind ik niet leuk, gelukkig hebben we overal horren…!
    Ik moet nog even bijlezen hoor, heb een hele week niet gekeken, niet thuis geweest en amper internet gebruikt. Mens wat ben je toch productief! Je hoort nog van me!
    Liefs, Teresa

Zeg het maar:

