We zien ze vliegen

Vandaag is het weer EEN dag, niet zomaar een dag, maar een themadag.
Vandaag is het Wereld UFO dag.
Al eeuwen lang zijn er meldingen van mensen die ze zien vliegen. Letterlijk dan. Ze hebben vreemde vliegende voorwerpen in de lucht zien zweven. Vaak ronde objecten voorzien van vele lampjes.
De beroemdste UFO melding is die bij het dorpje Roswell in de staat New Mexico.
Daar zouden in 1947 meerdere UFO’s zijn neergestort. De resten zouden zijn geborgen en naar een luchtmachtbasis in de buurt getransporteerd. Jarenlang hangt er een waas van geheimzinnigheid over dit incident, waarbij zelfs restanten van buitenaardse bewoners gevonden zouden zijn.
Dit vond plaats op 2 juli 1947, vandaar vandaag wereld UFO dag.
Ook in Nederland komen er regelmatig meldingen binnen.

Eentje van 11 april 2009 bij Enschede:

Zat afgelopen avond lekker te vissen en ineens vloog er een oranje kleurig iets over me heen zonder geluid .Opeens zie je een cirkel in de lucht ontstaan en het object vliegt erin en weg object en de cirkel sluit zich. Een halfuur later herhaalt het zich, er staan verschillende mensen naar te kijken.

4 juni 2009, Winssen:

Ik liep naar buiten om het konijn vers water te geven en keek naar de lucht en zag rode lichten knipperen. Riep mijn man erbij en ook hij zag het. Door de verrekijker was duidelijk de UFO te zien. Zilverkleurig met heel veel rode knipperende lichten, de vorm was rond en maakte een zacht zoemend geluid. Prachtig om te zien.

Mijn eigen moeder beweerde eens een vliegende schotel te hebben gezien.

Midden in de nacht was ze wakker geworden en kon ze niet meer slapen. Ze was voor het raam gaan staan en had toen een groot plat ding gezien met lampjes, dat langzaam door de lucht zweefde. Volgens haar duurde dat enkele minuten lang.
Nu was mijn moeder er eentje van het nuchtere soort, gebruikte geen drugs of alcohol, dus ben ik geneigd te geloven dat ze werkelijk iets gezien heeft. Maar wat?
Stel dat er werkelijk buitenaards leven is en ze hebben ons al eeuwen geleden ontdekt, waarom hebben ze dan al niet lang contact gezocht?
Waarschijnlijk is hun beschaving vele maten verder ontwikkeld dan die van ons. Dus zouden we kunnen concluderen dat die Aliens ons gewoon niet de moeite waard vinden, denken ze: ‘Rommelen jullie maar lekker aan op dat planeetje van jullie, toedeledoki.’
Of ze zijn allang ingeburgerd, want wie kent ze niet: die types waarvan je denkt dat ze van een andere planeet komen.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Eerst zien en dan geloven, maar al die meldingen dan? En wat heeft mijn moeder dan gezien? Had ze me maar wakker gemaakt.
Wat denken jullie ervan: zijn we alleen of niet?
En: ‘Do they come in peace?’

6 gedachtes over “We zien ze vliegen

  1. ik ben een twijfel geval, niet speciaal over de ufo’s maar een ander soort “mens”..wie weet, dat ze in peace komen is voor mij heel logisch, ze hadden ons anders allang uitgeroeid.

  2. Ik geloof niet zo in UFO’s maar ik vraag me wel eens af, waarom zouden wij als mensen de enige personen zijn op deze planeet! Wie weet wat er op andere planeten leeft???? Moeilijk hoor!

  3. Waarom zou de aarde de enige plek zijn -in het onmetelijk grote heelal- met levende wezens?
    En wij gaan toch ook -al dan niet met bemande- raketten de ruimte in? En misschien leven ze wel onder ons, in een andere dimensie. Net zoals bacteriën ook géén weet hebben van ons als menselijk wezen. Hooguit van een heel klein onderdeel daarvan.

  4. Het kan toch ook zijn dat ze ons niet contacten omdat ze inmiddels zo wijs zijn en weten dat ze niet moeten ingrijpen? Als je in staat bent, regelmatig naar een andere planeet te vliegen, heb je in elk geval een hoger ontwikkelingsniveau dan mensen op aarde. Als ze niet in peace wilden komen dan hadden ze ons allang veroverd ook.

    Ik geloof er trouwens wel in. Ik sluit me helemaal aan bij Adolf.

Zeg het maar:

