Mike

Mike was een gelukkig man. Hij was nu vijftig en kon niets anders concluderen.
Hij was opgegroeid in een muzikale familie.
Zijn broers en zussen zongen in de familie band, waar hun vader manager van was.
Mike was de jongste en kon leuk zingen, maar daar bleef het bij, echt talent had hij niet.
Zijn broers en zussen hadden wel eens medelijden met hem gehad omdat hij zo’n buitenbeentje was.
Terwijl zij op tournee waren, moest Mike naar school en maakte hij huiswerk met zijn vriendjes.
Toen zij beroemd werden, moest Mike zijn geld verdienen als medewerker van een postkantoor.
Hadden zijn broers en zussen de ene relatie na de andere: Mike was keurig getrouwd met zijn jeugdliefde en had drie kinderen bij haar gekregen.
Hij was vijftig, zijn donkere krullen werden grijs en aan het einde van het jaar zou hij opa worden.
Heerlijk, dan kon hij weer met een kind naar het pretpark, waar hij ieder jaar naar toe was gegaan met zijn kinderen, totdat ze zich er te groot voor voelden.
Ja, Mike was een gelukkig man.
Helaas de waarheid is anders, had Michael Jackson maar iets minder goed kunnen zingen.

8 gedachtes over “Mike

  1. Hanneke wat heb je dit treffend geschreven.
    Ik heb/ had niets met de muziek van Michael jackson, zijn overlijden nam ik voor kennisgeving aan. Niets meer en niets minder,maar zoals jij het nu beschrijft krijg ik toch een gevoel van weemoed hierover.

  2. Het bericht van zijn dood raakte mij. Niet omdat ik fan van hem was, helemaal niet. Maar omdat hij met zijn vele geld en zijn roem niet gelukkig kon zijn. Wat erg dat hij die als jong kind zo mooi zong met zijn broers, niet meer gewoon kon opgroeien en zich kon ontwikkelen tot een volwassen man.

  3. We hebben allebei niets met Michael Jackson. Een vreemde vogel in onze ogen. Wij zijn meer van de generatie van The Beatles en Rolling Stones. Toen George Harrison overleed aan kanker deed ons dat allebei heel veel.
    Een “smaakverhaal” dus.
    Ga je de komende week nog genieten van het mooie weer? Doen hoor.
    Vanaf woensdag ben ik zes dagen vrij.
    Groeten Mara

  4. @iedereen: ik was/ben ook geen fan van MJ.
    maar het gegeven dat zijn leven zo heel anders had kunnen zijn en dat hij ondanks al zijn roem en geld zo ongelukkig was, deed mij wel wat.
    ik heb wel eens gedacht: man, laat je nog eens verbouwen en begin een anoniem leven.
    maar misschien had hij ook geen flauw idee wat écht leven was.
    triest figuur.

  5. Ik ken zijn muziek nauwelijks. Maar zijn levensloop kent iedereen. Ik heb geen oordeel. Moge hij de rust vinden die hij kennelijk 50 jaar lang tevergeefs zocht.

Zeg het maar:

