Hieperdepiep

Vandaag is mijn zus Jenny jarig.
Ze is acht jaar ouder dan ik en vroeger heb ik heel wat avondjes bij haar door gebracht, toen zij op zichzelf woonde.
Zij was vijfentwintig en ik zeventien.
We dronken witte wijn, aten daar chocolade koekjes bij en rookten, terwijl we luisterden naar elpees van Don McLean, Neil Diamond en Leonard Cohen.
Bij haar kon ik terecht als ik weer een puber-onenigheidje met mijn moeder had, die naar mijn inzien niets van de wereld begreep. Bij haar kon ik uithuilen als die leuke jongen me niet zag zitten.
Inmiddels, zijn we honderd jaar later. We zijn in hetzelfde jaar getrouwd, drie keer tegelijk zwanger geweest en we delen de zorgen over de kinderen.
We roken niet meer, drinken het liefst rosé of rood, maar chocolade koekjes gaan er nog steeds in.
Lieve Jenny, een fijne dag en tot morgen.

11 gedachtes over “Hieperdepiep

  1. heerlijk…de oude tijd…gefeliciteerd met je zus en haal maar lekker oude herinneringen op en deel die met ons;-)..
    ook Michael Jackson is van jou/onze tijd…..misschien kun je daar iets over vertellen..

  2. wat een mooi geschreven logje weer Hanneke en gefeliciteerd met je zus.wat heerlijk als je zo,n fijne band met elkaar hebt he,die moet je absoluut koesteren;)
    fijn weekeind met liefs van mij..;)

Zeg het maar:

