Even voorstellen

Beste lezers,
Het wordt tijd dat ik me eens voorstel.
Ik ben Kelly, de cairn-terriër van de roedel B.
Soms noemt de eigenaar van dit blog me wel eens in haar verhaaltjes, maar wie kent me beter dan ik zelf?
Ik weet dat ik wel eens beschreven ben als ‘niet bijzonder intelligent’, maar dat heeft zo zijn redenen.
Als piepkleine pup ben ik in deze roedel komen wonen. Mijn moeder had me ingefluisterd dat ik een beetje onhandig moest doen, zodat ze me lief zouden gaan vinden en ik dan zeker mocht blijven. Dus deed ik dat.
Ik had zo mijn dolle uurtjes, rende dan als een gek door de kamer en kleunde dan meestal ergens tegen aan, expres natuurlijk. Dat vonden ze allemaal schattig en zo werd ik al snel het middelpunt van het gezin.
Met mijn jongste vrouwtje kon ik het beste vinden, ze was nog maar net puppy af en zat overdag in een kooi. Ik paste gemakkelijk door de spijlen en zo sliep ik regelmatig tegen haar aan. Op een zekere dag bleef ik steken: ik was te groot geworden.
Een tijdje later was de kooi van mijn vrouwtje weg en kroop ze bij mij in de kooi. Een beetje krap, maar wel gezellig.
Ik had het goed voor elkaar, iedereen was gek met me en door iedereen werd ik geknuffeld en verwend.
Na een paar jaar heeft mijn roedel mijn zus geadopteerd, Jessy. Zij heeft eerst een tijdje bij anderen gewoond, maar die konden niet meer voor haar zorgen.
Jessy is nogal slim. Zo weet zij altijd overal ballen te vinden en kan ze deuren openmaken, (ik zit wel eens voor een open deur te blaffen) en ze vindt altijd de weg terug naar huis. Goed hè.
En zo ging alle aandacht naar de nieuwkomer, want Jessy kon kunstjes doen, ik niet.
Toen besloot ik om mijn onhandige imago uit te buiten. En het lukte.
Afgelopen week nog. Een gedeelte van de roedel zat buiten en ik zat er gezellig bij. Iemand zette me een plastic ding op mijn neus en iedereen begon te lachen. Prima dacht ik, want lachen is aandacht, aandacht is knuffelen, knuffelen is lekker over mijn buik aaien en als toetje een hondenkoekje. Ik likte mijn bek al af. Minutenlang heb ik zo gezeten en het lukte, de hele riedel: aandacht, knuffelen, aaien en het koekje.
Jullie zien het, ik heb het hier prima voor elkaar. We lopen bijna de hele dag in de tuin, doen hier en daar dan wel eens een poepje en een plasje, maar zolang dat niet op het gras of de stenen is, vinden ze het goed.
Het is alleen een beetje jammer dat de kip ons iedere keer in de billen pikt. Sinds die tot twee keer toe bijna vermoord is, wordt ze als een filmster behandeld en is ze nog vervelender dan voorheen.
Oeps, de roedel komt thuis, ik stop ermee en ga weer onnozel zitten doen, wie weet wat het deze keer oplevert.

15 gedachtes over “Even voorstellen

  1. Lieve Kelly,
    Je hebt het verder geschopt dan ik met je eigen blogje.
    Ik zal ook wat meer aandacht vragen, wie weet?
    Maar je blijft een lief hondje,al herken ik je amper als dochter als ik je zie.
    En helemaal niet met dat rare plastic ding op je neus.
    Trouwens ik ben mijn speelkameraadje kwijt, want Mickey, het konijn, is donderdag op de leeftijd van 9 jaar overleden. Af en toe ben ik aan het zoeken, maar ach hij zat toch steeds te klieren door onder me door te lopen en rondjes om me heen te rennen, ben ik daar ook vanaf!!
    De groeten aan je zusje Jessy en de rest van de roedel.
    Moeder Shandy.

  2. whaaaaaaaa, fantastisch!
    Je hebt blijkbaar ook filmsterallures, Kelly. Doe maar, zo wordt je vast nog populairder dan nu!

    En wat doe je zoal op een zondag als deze?

  3. haha cooll..kelly kom maar eens af toe bij mij langs hoor ik leer je wel trucjes waardoor je zeker zult opvallen en aandacht zult krijgen;-))))..
    see you..The Great Orlando…

  4. @BILLY: deze zondag is het vaderdag, dus dan mag de grote baas alle aandacht, verder doe ik hetzelfde als altijd: veel slapen, een beetje door de tuin kuieren en vooral onnozel doen.
    fijne zondag allemaal!

  5. Nou Kelly, je hebt het prima geregeld daar! Zo zie je maar, wie er niet snugger uitziet is meestal de slimste…en die krijgt uiteindelijk het meeste voor elkaar.
    Veel plezier nog hoor en laat je maar lekker verwennen, dat doe ik ook en ik geniet er elke dag van, ze vinden mij in mijn roedel ook zo leuk! Maar ik ben wel een beetje jaloers dat jij een zus bij je in de roedel hebt, dat zou ik ook wel leuk vinden.
    Een pootje van Binky

Zeg het maar:

