Shop till you drop

Vandaag was dochter-drie vrij. En wat wil ze dan doen? Juist: shoppen.
Vroeger noemde we dat gewoon winkelen, maar tegenwoordig heet dat shoppen.
Als we in de trein richting Arnhem zitten, ben ik meestal nog vol goede moed: vandaag gaan we ons helemaal suf kopen, wij gaan vandaag de economie redden!
Het was gelijk raak: in de eerste de beste winkel hebben dochter en ik allebei een jurkje gescoord. Dat was veel belovend.
Helaas stonden er ook weer schoenen op het lijstje. Misschien herinner je het ballerina drama met dochter-twee nog? Nou, met dochter drie was het nog erger!
De hele stad op en neer gelopen en aan het einde bleek dat we nog een schoenenzaak overgeslagen hadden: die aan het begin van de winkelstraat.
Nadat we wat hadden gegeten, hebben we onze moed onder uit een tas gepakt en zijn we weer op weg naar de schoenenzaak gegaan. Het wonder geschiede, mevrouw vond de goede schoenen én de riem waar we al de hele dag naar zochten. Ik was al op een punt aanbeland waarop ik alles mooi zou vinden: bont gevoerde crocks met luchtkussens, lieslaarzen met ledlampjes: alles was prachtig, als ik maar naar huis mocht.
Volkomen uitgewoond kwamen we thuis, nog net genoeg energie om de aankopen te showen.
Gelukkig was dochter-twee zo lief om ons van eten te voorzien, want zonder haar hadden we een droge boterham gegeten.
Morgen lekker naar de sportschool, uitrusten.

11 gedachtes over “Shop till you drop

  1. En…al een beetje bijgekomen?
    Nou zeg, ik ben bijna blij dat ik maar één dochter heb, die eigenlijk het liefst (net als ik) alleen gaat winkelen.
    Maar af en toe is het heel gezellig samen en dat vind jij ook, weet ik zeker…
    Succes met je nieuwe jurk!

  2. Een zelfgekozen kwelling dus. En een gat in het budget. Aiaiaiai….wat zal manlief blij zijn dat ie dan niet meehoeft. Kan ik me zo voorstellen. Ghegheghe. Veel succes met jullie aankopen.

  3. Als je zo’n verhaal leest snap je toch ineens waarom mannen zó de pest aan shoppen hebben hè:-)

    Die sportschool…staan daar van die slenderbanken??
    Of is sporten een makkie vergeleken dat shoppen!!

    liefs Carla.

  4. Hoi Hanneke
    Daar heb ik een bloedhekel aan
    Als mijn vrou zegt je moet een nieuwe spijkerbroek hebben zeg een winkel he en anders neem je maar een mee
    Liefs Rinus

Zeg het maar:

