Dubbel feest

Tja en dan is ineens mijn verjaardag echt voorbij.
Na het drie keer te hebben gevierd komt er een einde aan de festiviteiten.
Afgelopen zaterdag vierden mijn broer Kees en ik onze verjaardag met de familie.
Het was heel gezellig en de jongste telg van de familie was ook mee.
Mijn oudste zus is vier weken geleden oma geworden en haar dochter en schoonzoon waren ook van de partij met de kleine Mathijs. Het is het eerste kleinkind in de familie, dus dat was wel speciaal natuurlijk. Heerlijk hoor, zo’n klein knuffeltje.
Onze kinderen waren er ook weer. Die weten ook niet van ophouden. Zoon twee heeft zelfs alle feestjes meegemaakt.
Feestnummer. Van wie zou hij dat hebben?
Eerder die dag had Mojo onderlinge wedstrijden van de manege.
Ze rijdt nu ongeveer tweeënhalf jaar paard en vind het nog steeds geweldig. Ik vind die dieren iets aan de grote kant, ik durf ze inmiddels wel voorzichtig te aaien, maar verder niet.
Mojo moest om drie uur haar proefje rijden en om vijf uur was pas de uitslag, dat was dus twee uurtjes nagelbijten.
Er deden tweeëntwintig kinderen mee en er waren zeven bekers te verdelen.
Ze had een redelijk goed gevoel over de proef, alleen vond ze de galop niet zo goed gaan.
Tussen de proef en de prijsuitreiking door hebben we dochter één en haar vriend de manege laten zien. Het was leuk dat ze erbij waren, want helaas zien we ze niet zo vaak.
Toen was het tijd. De jury zei dat er enorm hoge punten waren gehaald en met een totaal score van 222 punten stond op de zevende plaats Mojo B. Goed voor een beker. Yeah!!!!
Ik was natuurlijk apetrots, want van de drie wedstrijden die ze gereden heeft, heeft ze twee keer een beker gewonnen.
Ik zou bijna zeggen: reden voor een feestje, maar dat wordt natuurlijk al te gek.
En dan is nu de werkweek weer begonnen, zoals iedere maandag heb ik wat opstartproblemen. Ik rommel maar wat aan, dan komt de rest vanzelf wel.
Lieve mensen allemaal een goede week gewenst, en doe kalm aan. Want zoals al jaren een briefje op onze koelkast zegt:
Ik haast me niet. Ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

8 gedachtes over “Dubbel feest

  1. Ow wat rijd ze op een mooi paard.Ik zit ook ieder week met dochter lief in de manege.En bij mij gaat het wel kriebelen hoor. Maar in januari een uurtje gereden, en dat viel vies tegen.Wel meer repect voor me dochter gekregen.
    Gefeliciteerd met de prijs!
    groetjes

  2. proficiat met die mooie prestatie van dochterlief, Hanneke! Tja, was eigenlijk wel een reden tot feesten, maar ik kan best geloven dat het feesten al wat in de kleren zit nu… 😉

    Groetjes, en nog een fijne maandag verder!

    Billy

  3. Gefeliciteerd nogmaals met je eigen verjaardag en van je tweelingbroer en ook met de beker van je dochter! Altijd zo leuk als je kids in de prijzen vallen!
    En nu weer gewoon doen he…al dat gefeest…

  4. Kan me helemaal voorstellen dat je trots bent op je dochter.
    Wil je haar namens mij feliciteren? Graag.
    O.T. Onze terugreis, dat werd een drama, zie laatste log.
    Werk ze deze week. Ik begin dinsdag weer, vandaag dus.
    Groeten Mara

  5. Beetje laat door Parijs maar alsnog van harte gefeliciteerd. Maak er een pracht van een jaar van en op naar dat magische getal 🙂

Zeg het maar:

