‘Sorry, geen dienst’

Vanochtend zag ik een stadsbus rijden.
‘Sorry, geen dienst’ stond er op.
Gebiologeerd bleef ik er naar kijken.
Zo gemakkelijk zou het moeten zijn.
Zo’n bord zou ik ook moeten hebben.
‘Sorry, geen dienst’, als ik net lekker onderuit op de bank een boek aan het lezen ben en ik hoor een kind van boven roepen:
‘MAAAM, waar zijn mijn….?’
‘Sorry, geen dienst’, als manlief vraagt of we vroeg kunnen eten en ik wil Dr. Phill afkijken.
‘Sorry, geen dienst’, als er vrijwilligers worden gevraagd op school en ik wil net lekker een dagje met een vriendin op stap.
‘Sorry, geen dienst’ , als de wekker me wakker piept en ik wil me gewoon nog tien keer omdraaien.
‘Sorry, geen dienst’, als er weer eens iemand van het station gehaald moet worden en ik zit net zo lekker in het zonnetje.
Ik ben bang dat ik de hele dag met zo’n bord loop. Misschien kan ik het beter omdraaien:
‘Helaas, wel dienst

12 gedachtes over “‘Sorry, geen dienst’

  1. Haha….lijkt mij ook wel eens lekker, om geen dienst te kunnen zeggen. Maar of daar begrip voor zou zijn, misschien toch eens uitproberen.
    Een heel fijn weekend 🙂

  2. ik had mijn kids vroeger geleerd, mam is niet thuis..dan kon ik even 5 min op de bank tot rust komen…..werkte goed toen ze klein waren, ik moest hier meteen aan denken met je GEEN DIENST.hahah…

  3. lekker verhaal weer… ik zeg niet sorry geen dienst, ik zeg gewoon dat ik druk ben en hééél snel weg moet GEGEGGE:P

  4. Dat zou een uitkomst zijn bij menige moeder/huisvrouw.
    Ik zeg meestal dat ik ze niet kan verstaan, heel soms helpt dat.
    Vind het wel vriendelijk van het vervoersbedrijf om het zo op de bus te plaatsen.

  5. Ik heb mijn kinderen vroeger geleerd, dat als ik met een boek of krant op de bank zat, ik dan geen dingen voor hen ging doen. Soms werkte dat….Van lezen kwam niet veel, maar even dat momentje voor mezelf was me wel dierbaar.

Zeg het maar:

