Uit de kunst

Een tijd lang wil ik graag een schilderij van een koeienkop, voor buiten onder de veranda.
Een tour door diverse winkels leverde niets op. Een foto op canvas printen vond ik veel te duur en bovendien niet zo leuk.
Nu heeft manlief in een ver verleden wel eens geschilderd, dus die wilde wel zo’n schilderij voor me maken.
Dochter-drie heeft, sinds ze bij een vriendinnetje met aquarelverf heeft gewerkt, ook de smaak te pakken, en zo togen zijn afgelopen woensdag naar de hobbywinkel om doek, verf en penselen te kopen.
Hemelvaartdag leek ze een mooie gelegenheid voor deze onderneming.
Voor ons geen IKEA, woonboulevards of pretpark, wij vermaken ons thuis wel.
Direct na de middag begon de hele onderneming.
Eerst een onderlaag gezet, op laten drogen en een nieuwe laag erover, die weer laten drogen en dat een paar keer, tot het helemaal klaar was. Aan het einde van de middag kon ik de kunststukjes bewonderen.
Ik stond perplex van zoveel talent. Dat manlief aardig kon schilderen wist ik natuurlijk al, maar van Mojo had ik geen idee.
Een prachtige koe, met ogen die je echt aan lijken te kijken. En dat voor een meisje van dertien!
Dus lieve mensen, houd die naam in de gaten: Mojo B. Dat wordt een hele grote.

12 gedachtes over “Uit de kunst

  1. @novelle en Ida: ik kan wel een beetje tekenen, maar lang zo goed niet als deze twee.ik hou het bij schrijven 😉
    het schilderij van marjolijn hangt op haar eigen kamer.

  2. wat een talenten, ik ben echt super verbaasd
    Ik heb het nooit geweten dat broer zo creatief is
    ja dan weet ik waar mijn nichtje het van heeft
    heel goed Marjolijn!

  3. Daar sta je zeker verstelt van, wat een kunstwerk. Knap gedaan, hoor…wat een natuur talent. Zelf heb ik ook een poosje geschilderd en weet hoe moeilijk het is…petje af voor Mojo.B 😀

  4. Ik wilde, net als Ada, ook boeh zeggen. Maar dat is niet origineel. Daarom zeg ik: Meuhhhhh. En dat betekent: alle bewondering voor dit talent.

  5. oh Hanneke…koeien heb ik in ons vorige huis gespaard..koe om zeep in te doen, koeien handdoeken, koeien wc bril, nou noem maar…koeien schilderij had ik niet………wat erug leuk zeg…nu heb ik koeien achter onze achtertuin staan:)
    maar de schilderijen vind ik erg sprekend..

    gr karin

Zeg het maar:

