The return of the chicken

Na de lafhartige aanval van een kat of enig ander ondier, hebben we de kip een kleine maand geleden voor dood gevonden in de tuin. Ik heb dit in een eerder blog al vermeld.
Ze is er drie weken behoorlijk slecht aan toe geweest. Heeft al die tijd angstig in haar hokje op stok gezeten. De wonden in haar nekje genazen maar langzaam.
Maar de zaterdag voor Moederdag, besloot ze dat het nu maar eens uit moest zijn met de zelfgekozen eenzame opsluiting en stond ze opgewonden te kakelen voor het deurtje van het hok.
Op de vraag of ze uit haar hok wilde, gaf ze een bevestigende ‘Tok’. Nadat ik het deurtje geopend had, stoof Chicky het hok uit, op zoek naar wormpjes, spinnetjes, zaadjes en ander lekkers, wat ze in het hok niet meer kon vinden.
Inmiddels is ze weer bijna de oude. De veren in de nek beginnen weer aan te groeien. Stoer jaagt ze musjes en andere kleine vogeltjes weg. Ze springt weer op schoot, alleen de honden laat ze nog even met rust.
Afgelopen zaterdag waren we haar weer bijna kwijt. Hevig kakelend vloog ze door de tuin, op de hielen gezeten door een kat.
Die laatste heeft nu zijn doodsvonnis getekend, want die gaat eraan!
Ik begrijp dat ieder dier zijn bestaansrecht heeft, maar als je eerst de vogels belaagd, dan de konijnen het leven zuur maakt en daarna nog een kippetje wil verschalken, dàn heb je een groot probleem.
Na de laatste aanval heb ik de wacht gehouden in de tuin.
Ik had uitzicht op het vogelhokje, dat onderdak biedt aan een mezengezin.
Wat een drukte zeg: pa en ma vliegen zich de vleugels uit het lijf en die jongen maar schreeuwen om eten.
Chicky vond het maar wat gezellig en kwam naast me op de bank zitten.
Toen ik haar zo op de kussens zag zitten, schoot me een nieuw sprookje in gedachten: De kip op de erwt.
Enfin, deze kip hoeft niet meer bang te zijn dat ze in de pan belandt: als je dit overleefd hebt, ben je zo’n taaie kip, dan smaak je nergens meer naar.

14 gedachtes over “The return of the chicken

  1. @trui en plato: helaas is het nog niet afgelopen met de kat, gisteravond heeft hij nog een steen naar zijn kop gekregen: jammerlijk gemist.
    maar plato’s idee staat me wel aan. heb je nog een smakelijk recept?

  2. Kill the cat and keep the chicken! Ha, van die kat krijg je waarschijnlijk toch alleen maar niesbuien en van die kip misschien nog wel eens een eitje… simpele keuze…

  3. Een flinke emmer water klaarzetten zodat die kattekop helemaal doorweekt is, dan zal die de jacht wel voor gezien houden. Een dapper chickie trouwens maar als hij de kat nu zelf eens wat karate laat zien, dan gaat die er zo vandoor denk ik.

  4. Dat sprookje van de kip op de erwt ??? nooit van gehoord
    Maar de beesten hebben het wel moeilijk zo Moet je nog een meeuw????? Het dak zit vol Ik hoor allemaal rara geluiden Ze liggen hun eieren te breien!!!

Zeg het maar:

