Belijdenis

Gisteren stond de dag in het teken van de openbare geloofsbelijdenis van zoon-twee en zijn vriendin.
Samen met nog zes jonge mensen verklaarden ze, in een bomvolle kerk, in God te geloven en graag bij Hem te willen horen.
Voor ons als ouders een mooie en soms ontroerend dag. Voor mij is het geloof in God de basis van mijn leven, en dan is het prachtig om mee te maken dat je kinderen er voor kiezen ook op die basis verder te willen.
Het is ook zo geweldig om te zien dat een kind, waar je een paar jaar geleden nog zulke zorgen om had, uit gaat groeien tot een volwassene die zijn draai heeft gevonden in het leven, een waardevol mens.
Het betekende ook dat we gister het huis weer lekker vol hadden. En zoals jullie onderhand wel weten, houd ik daar wel van. Overdag met familie en ’s avonds met vrienden. En dankzij de vele helpende handen, kon ik er volop van genieten.
Het is wel wat laat geworden en ik ben nog niet helemaal fit, maar dat gaat nog wel goed komen, denk ik. En anders morgen wel. Vandaag is het nagenieten.

11 gedachtes over “Belijdenis

  1. die geloofsbelijdenis is bij ons wellicht wat wij de plechtige communie noemen. Alhoewel wij hier ook allemaal gevormd zijn, ben ik toch niet echt zo gelovig. Maar alle redenen voor een feestje zijn goed toch?

    ;-))

    Groetjes, Hanneke!

  2. Wat een mooi bericht Hanneke Graag wil ik jullie en vooral Erik
    natuurlijk hier hartelijk mee feliciteren.Wat is er mooier dan een kind Ja horen zeggen tegen zijn vader in de hemel, (opweg naar het huwlijk)
    Dankbaar ben ik met jullie dat hij deze stap heeft gezet!
    Lieve hartelijke groet Gerda.

  3. hanneke en gert, van harte gefeliciteerd met dit mooie en betekenisvolle moment.
    wat fijn dat erik dit heeft kunnen doen, ingaan op Gods uitnodigende liefde.
    ik was gistermorgen in de kerk van anne en zong daar de regels:
    ‘boven omstandigheden geef ik u eer,
    niets is meer waard dan wat u mij betekent,
    u sprak het universum en het leefde.’

    er waren nog twee regels, maar die kon ik niet zo gauw opschrijven
    mooi hé, geef maar door aan erik met een dikke kus van hier. (zal hij blij mee zijn 🙂
    ria

  4. Gert en Haneke van harte gefeliciteerd dat jullie kinderen de keuze voor God hebben gemaakt. Wij mogen met elkaar weer dankbaar zijn dat er in deze tijd nog zoveel jonge mensen voor onze Heer kiezen.

    Hartelijke groeten Albet en Leidy Esther en John.

  5. leuk bericht mam… ik vond het ook een mooie dag! dikke kus! en familie bedankt voor de leuke berichtjes en een kus is altijd welkom ria;)

  6. Gefeliciteerd allemaal met deze mooie dag. Leuk berichtje van worm trouwens. Komt natuurlijk omdat dit proza en geen poëzie was 🙂

Zeg het maar:

