Over Rome en rupsen

Gisteravond naar de film Angels and Demons geweest.
Zoals eigenlijk al gevreesd, viel hij een beetje tegen, maar dat heb je meestal met een boekverfilming.
Wat wel helemaal toppie was, dat het in Rome opgenomen was.
En zo herkende ik een heleboel plekjes waar we afgelopen najaar ook geweest zijn.
Op een gegeven ogenblik lette ik helemlaal niet meer op het verhaal, maar op de plaatjes van Rome.
‘Hé, op dat terrasje hebben we wat gedronken en daar het fototoestel van Mo gekocht. En in dat straatje zat ons pension, en daar…..’
‘Ja mam, heel leuk, maar mag ik nu verder de film kijken?’
‘Tuurlijk, ik ben al stil…. hé, daar zijn we ook geweest!’
‘Zucht…..’
Al met al toch een geslaagde avond. Voor mij in ieder geval wel.
Vanochtend zijn we naar Intratuin geweest. Ik had nog een kadobon liggen, die nodig verzilverd moest worden.
Ik heb wat eenjarigen gekocht om de kast onder de veranda wat op te vrolijken.
Boven op die kast staat een bewoond nestkastje waar de hele dag af-en-aan wordt gevlogen.
De meesjes moeten wel bijna olifanten zijn, zoveel voer als ze te verstouwen krijgen.
Een rupsje van ma en een vette worm van pa, heerlijk allemaal.
De honden hebben ook geluk vandaag: ik heb een flinke pan soep gekookt en voor allebei was er een soepbot.Zoveel lekkers, je zou er honger van krijgen.

5 gedachtes over “Over Rome en rupsen

  1. Gelukkig, heb jij toch ook een leuke film gezien, haha, zo kijk ik ook naar het wielrennen, meer de omgeving dan de mannen.
    Ja, het is heerlijk nu door een tuincentrum te wandelen.
    Fijne zondag, Hanneke.

  2. Leuk om de bekende plekjes terug te zien in de film, waar jezelf ook bent geweest. Had al de slechte recensie gelezen van de film, maar ben er wel nieuwschierig naar. Leuk een nestje, ook wij hebben een nestje in de tuin en genieten van alle drukte die de ouders hebben, om hun jonkies van voedsel te voorzien 🙂

  3. je hebt dat meestal wel met films waarvan je het boek las. Bij het lezen vorm je vaak je eigen fantasie, en dat valt meestal tegen als je dan beelden ziet.
    Maar het is natuurlijk wél leuk om al die plaatsjes te zien waar je geweest bent.
    Wat dat kastje betreft, ik zie er nog geen olifanten in passen…zou vast ook nefast zijn voor die kast… 😉

  4. Ja ik snap het goed dat je wordt afgeleid door allerlei bekende plekjes die je ziet in zo’n film. Had ik altijd met serie’s die in Amsterdam werden opgenomen, zo leuk!
    Een film is idd vaak wel anders als je het boek al hebt gelezen, maar meestal toch wel de moeite waard.
    Groetjes, Teresa

Zeg het maar:

