Weerdicht

Van je kinderen moet je het maar hebben.
Heb ik een prachtig gedicht gemaakt, wordt het gelijk neergesabeld.
Natuurlijk had ik direct mijn woordje klaar en heb ik een speciaal gedicht voor zoon twee, ook wel Worm, gemaakt:

Er was eens een rotvent in ede
Die was over ’t gedicht ontevreden
Maar wat is de norm
Als je naam is de worm
‘T was veel beter dan de troonrede

Oké, het dicht niet, maar het rijmt wel.
Deze limmerick, want dat is het, doet me denken aan eentje die ik ooit ergens las.
Ik zat nog op school, dus kan je nagaan hoe lang geleden het al is.
(Ja, ja, jongens, toen we nog met stenen vuur maakten.)
Het is in pseudo-Engels:

A terrible enfant called Pieter
Sprenkled his bed with a gieter
His father got woest
Took hold of a knoest
And gave him a pack on his mieter.

19 gedachtes over “Weerdicht

  1. Ha, die laatste limerick ken ik. Hij is van John o’ Mill (Jan van der Molen)daar heb ik nog een boekje van. Worm krijgt hier mooi zijn trekken thuis. Het zou hem sieren als hij terugvocht in een gedicht van niveau 🙂

  2. @plato: ja, nu weet ik het weer, John o’Mill, geweldig vond ik het.
    blijkt wel, omdat ik het dertig jaar uit mijn hoofd ken, dat doe ik niet met Byron of Keats 🙂

  3. hahahahaha ik vind ze helemaal geweldig hanneke!;))
    gedicht van die worm?
    je was goed in vorm
    vind de jouwe beter want..
    deze klinkt voor geen meter;)
    liefs van mij weer..;)

  4. Worm, kom op, of… durf je soms niet?
    Verdedig jezelf in een prima gedicht.
    Jouw kritiek deed je mama veel verdriet.
    Aan jou de beurt voor een gloedvol lied.
    Of verlies je voor eeuwig hier je gezicht.

    Dus toon jezelf thans in grootste vorm.
    Want anders blijf jij een kritische worm.

Zeg het maar:

