We zijn er weer

Wat een heerlijke (mid-) week.
Na een voorspoedige reis, zonder al teveel oponthoud, stonden we klokslag drieën voor de poort van Center Parcs, Port Zélande.
We hadden al niet verwacht dat we de enige waren, maar dat we een half uur in de file op het park zouden staan om ons huisje te bereiken, dat hadden we niet gedacht.
Mojo en vriendinnetje A. moesten nodig naar het toilet en waren lopend, met de sleutel, naar het huisje gegaan om daar de volle blaas te legen.
Na een paar minuten kreeg schoondochter een telefoontje: ‘We zijn er én we hebben al een slaapkamer uitgezocht.’ De grootste bleek al snel.
Een half uurtje later waren we geïnstalleerd en gingen we boodschappen doen. Bij het verlaten van de winkel, hoorde ik plotseling: ‘Pardon, mag ik even uw identiteitsbewijs zien?’ Verbaasd keek ik om en keek een ex-buurman in het gezicht. Ook hij was er een mid- weekje tussenuit met vrouw en (klein-) kinderen.
Toen we weer buiten kwamen, had de bewolking plaats gemaakt voor de zon. Op naar het strand! Daar hebben we heerlijk gewandeld en gezeten. Helaas stikte het er van de kwallen dus konden we niet in zee.
’s Avonds schoven we aan bij het buffet. Koken wilde ik niet deze week.
Dinsdag was een bewolkte dag. We hebben wat gelezen, gepuzzeld en spelletjes gedaan. In de middag, kwam toch de zon weer tevoorschijn en zijn we weer lekker naar het strand getogen.
’s Avonds was het tut-avond, met badderen en maskertjes én de dvd van Mama Mia. Schoondochter en ik zongen lekker hard mee, meewarig aangekeken door Mojo en A, die maar niet begrepen dat je je als bejaarde zo aan kunt stellen.
Woensdag en donderdag waren twee zonnige dagen en hebben we heerlijk van het mooie weer genoten. Ook wij zagen het drama in Apeldoorn op tv en dat hield ons toch wel de verdere dag bezig .
Wat hebben we verder nog gedaan: gebowld, bij een strandtent gezeten, gevliegerd, gezwommen, heel weinig gelezen, de krullen van Mojo uit het haar gestijld….
En nu zijn we weer thuis. Ook weer fijn. Dochter twee had het huis netjes aan kant gemaakt. ( Bedankt San, misschien mag je de volgende keer ook mee 😉
Mojo is twee dagen op kamp, het is hier dus lekker rustig en kan ik me weer op het web-log storten. Maar nu even niet, want ik ga eerst nog van het zonnetje genieten.
Fijn weekend.

O ja, de sportschoenen zijn lekker in de tas gebleven.

11 gedachtes over “We zijn er weer

  1. Dit leest als een heerlijke midweek. Lekker dat het weer het toe liet om naar het strand te gaan (mijn lievelingsplekje). Groot gelijk dat je nog even gaat genieten van het mooie weer, vandaag de laatste dag…de regen is op komst, volgens de voorspellingen 🙂

  2. Heerlijk Han dat jullie zo genoten hebben…. het feit dat jij bijna NIET gelezen hebt zegt mij veel want op andere vakanties lust je er wel pap van.
    Iets anders wat niet onbelangrijk is….. heeft het thuisfront alles overleeft?
    Een weekje zonder jou dagelijkse leiding kan uiteraard desastreuze gevolgen hebben. Hierbij denk ik aan een constant dampende frituurpan of een permanente hotline met één van de fastfood ketens in de regio….
    Maar je kunt je nu weer uitleven Han…. werk aan de winkel…. vanaf vandaag komt er weer een gezonde maaltijd op tafel…. ( ene…elke avond uit eten gaat ook vervelen toch?)

  3. @anoniem: hoi jos
    het thuisfront heeft het wonderwel doorstaan, zo goed zelfs dat er al geopperd werd dat ik wel weg kon blijven.
    een hele geruststelling toch?
    en elke dag uit eten? nee dat is niets,om de dag dan?

  4. Superleuk midweekje geweest lees ik en ook aan de foto’s te zien. Wat een heerlijk weertje ook hier in Holland.
    Ben sinds donderdagochtend weer in het land en druk met van alles, maar moest nu even inhalen!
    Ik hoop dat ik weer wat inspiratie krijg, dan ga ik ook weer lekker bloggen!
    Groetjes, Teresa 🙂

Zeg het maar:

