Zeg maar nee, dan krijg je er twee

Dit vertelde een kennisje me een jaar of zes geleden. Ze was in verwachting van een tweeling.
Inmiddels zijn de twee boefjes al ruim vijf jaar, maar dit gezegde vergeet ik niet meer.
Volgens mij kwam het uit een reclame.
Maar het kan nog gekker: Zeg maar oui, dan krijg je er drie!
Dit overkwam een andere bekende van me.
Ze hadden al drie kinderen en wilden graag een vierde. Maar na een tijdje bleek dat ze er drie verwachtten. Helemaal spontaan, geen medische trucjes.
Dat is even schrikken natuurlijk, want zo’n zwangerschap is niet helemaal risicoloos en van drie naar zes kinderen is een verdubbeling.
Vier weken geleden zijn ze geboren: twee jongens en een meisje.
Drie gezonde kinderen en vorige week zijn ze thuis gekomen.
Dat betekent natuurlijk een heleboel werk: eenentwintig flesjes per dag, minstens evenveel luiers, er is er altijd wel eentje te troosten.
Denk je eens in: straks drie peutertjes over de vloer. En dan heb je ook je andere kinderen nog. Een hele klus dus, maar met de nodige hulp denk ik dat ze het best redden.
Het wachten is op de volgende variatie: Zeg maar hier…..

11 gedachtes over “Zeg maar nee, dan krijg je er twee

  1. Nou ik ben blij dat ik de zuigelingenperiode achter de rug heb. En over die rug lopen de rillingen bij al die flesjes. Maar wel van harte voor die kennis natuurlijk.

    Ja ik hyve….dus krijg je er….; is dat ook wat?

  2. Ik sluit me hierbij aan bij Plato…ik mag er niet aan denken, al dat gekrijs op hetzelfde moment….pfffffff!
    Is dat bij jou ook, Hanneke? Met ouder worden steeds minder tegen al dat jong gepeupel kunnen?
    Wellicht wordt dat anders als het je eigen kleinkinderen zijn, maar op dit moment heb ik geen nood aan kleine kinderen…

    Groetjes, en alvast een fijn weekend!

    Billy

  3. dan hebben we het maar niet over tierelier…….
    Maar het is een gedoe zeg Ik heb ook een tweeling
    Het is nu een gedoe met de verjaardagen Zal je er 4 hebben Ren je rotVan kot naar kot

  4. ik vind het errug leuk voor een ander maar moet er toch niet aan denken hoor.had aan eentje al genoeg joh en 3 jaar later nog is eentje hahaha
    fijn weekeind met liefs van mij..;))

  5. Lijkt me toch wel even schrikken, als je er een kind bij wil en je krijgt er drie. Moet er zelf niet aan denken, al die drukte. Het is te hopen voor de zeg maar vier.. niet over een zwangerschap zal gaan.
    Een heel prettig weekend 🙂

  6. Oh dear! Ik heb er ook 4, maar wel keurig verspreid over een aantal jaren!:-) 2 tegelijk is nog wel leuk (heb ik bij mijn zus gezien), maar 3 tegelijk? Brrr…

  7. Ik ben ook even via Menrike hier gaan kijken. Ja, Karien krijgt haar negende! Echt ongelooflijk. Dan vallen wij met onze vier jongens weer in het niet. Al moet ik zeggen dat ik het geweldig vind. Maar ook ik heb ze niet alle vier tegelijk gekregen. Ik heb er zes jaar over gedaan…. Iedere keer als we weer een baby hadden, met de daarbij behorende drukte en slapeloosheis..enz. bedacht ik me dat er dus mensen zijn die dat in tweevoud of zels meervoud hebben gehad. Respect voor hen. Het lijkt mij wel geweldig om een groot gezin te hebben. Voor veel kinderen te zorgen. Dat is iets waar man en ik nog mee bezig zijn. Maar dan meer in de vorm van pleegzorg, ik hoef niet weer zwanger te zijn.

Zeg het maar:

