Uit de ziekenboeg

Het was me gisteren het dagje wel.
Eerst de ontdekking van de zwaar gehavende kip.
Het lijkt vandaag ietsje beter te gaan met Chicky. Ze eet en drinkt en af en toe komt er een zacht tokje uit haar toegetakelde strotje.
We kunnen nu eigenlijk pas zien hoe erg ze er aan toe is, het had niet veel gescheeld of we hadden eerder kippensoep gehad dan gepland.
Ze heeft een hele diepe snee in haar nek, en een kippennekje is niet zo heel dik, dus het scheelde maar een haartje… eh veertje.
Ik heb haar jullie beterschapwensen overgebracht en dat doet haar zichtbaar goed. Jullie moeten allemaal de groeten hebben, Tok.

Dan de ortho.
De jongste moest gister weer voor controle en kreeg veertjes in de beugel omdat de elastiekjes niet werken.
Ik heb eerder al eens geschreven dat je je blauw betaald voor een beetje regelmatig gebit, dus mag je ook verwachten dat ze goed werk afleveren. Maar toen Mojo uit school kwam, had ze verschrikkelijk veel pijn in haar mond, bleek dat het ijzeren draadje dat in de beugel zit, niet ver genoeg was afgeknipt en dat prikte en schuurde in haar mond.
De ortho gebeld, maar die was om tien over vier al weg. Wel konden we een vervangende praktijk bellen.
Dat heb ik gedaan. Moesten we binnen een kwartier tien kilometer verderop zijn, door de spits.
Mijn man is als een dolle gaan rijden en ze hebben het gelukkig gehaald. Binnen een paar minuten was het geregeld. Wel eerst een vette rekening betalen aub!
Mijn dochter heeft nu nog wel een heel zere mond en kan niet goed eten. Hopelijk verandert dat de komende dagen, want zoveel kan ze qua gewicht niet missen.
Ik zelf moest gister naar de huisarts voor mijn schouder. Het schiet niets op, dus werd het weer tijd voor een injectie. Inmiddels blijk ik een zogenaamde frozen shoulder te hebben. (moet ik nog iets vaker in de zon, ontdooit hij wel) Het hele gewricht zit vast. Maar goed ik zou de prik krijgen, hadden ze die niet op voorraad. Ik snel naar de apotheek. Maar daar moesten ze die ook bestellen. De vloeistof is er vandaag, maar dan werkt de dokter niet. Morgen krijg ik dus mijn shot!
Leve de gezondheidszorg.

Vanmorgen mijn frustraties er maar eens afgelopen in de sportschool, ging best goed en een half uurtje hollen, daar knap je van op.
Nu nog even mijn gal spuien op het web en ik ben weer helemaal de oude!
Morgen een feestelijk blog, want dan hebben we (weer) wat te vieren.
Tot dan!

13 gedachtes over “Uit de ziekenboeg

  1. Goed zo, meis..!!
    Dit soort zaken moet je niet te lang vast houden, levert niets op!
    Fijn dat het met kippie weer wat beter gaat.
    En dat jij na morgen weer wat meer pijn vrij wordt.
    Ja, beugeltjes kosten veel geld, maar daarna heb je ook wat, toch!
    Suc6 met alles. En hou goede moed.

  2. Sterkte met de kip, sterkte met je beugelbekkie en sterkte met jezelf; maar bovenal sterkte met de gezondheidszorg waar we toch O ZO BLIJ mee moeten zijn in Nederland ( ahum )
    BTW:zou zo’n kippie nou ook opknappen van een warm bakkie kippensoep?

  3. misschien kun je kippie een bakkie tomatensoep geven dan?;))
    maar fijn dat het wat beter gaat joh,áltijd zielig als die diertjes wat mankeren.
    en met jou schiet het dus ook al niet op,nou…sterkte joh!
    en geld ook voor je dochter.
    ben benieuwd naar morgen…feessie hiero?;))
    liefs van mij…;)

  4. en zo zijn we weer helemaal mee, Hanneke
    Om die kip maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen, maar om jou natuurlijk wel…
    ik hoop dan ook dat die schouderperikelen vlug van de baan zijn…

    En morgen alwéér feest???
    Ik ben al benieuwd… ;-))

    Groetjes,

    Billy

  5. hmmmm beugelkinderen ….die moet je troosten en bemoedigen.We hebben 3 beugelkinderen gehad….ik had altijd zo`n medelijden met ze vooral in het begin van de behandelingen.Tja dan moet je flink zijn en doorzetten inderdaad.Prikkende metaaldraadjes in je tandvlees of in je wangen is echt een crime hoor.
    het verhaal van chickey is al een heel verhaal geworden vond ik aardig om te lezen.Hanneke en ik wens je een voorspoedige beterschap met je schouder.

  6. Was dus geen leuke dag! Vertel mij wat over de ortho…grrrr en kind 2 moet na de zomervakantie ook aan een beugel jahoe. Sporten en bloggen prima uitlaatkleppen kan je de hand schudden hihi
    sterkte er maar mee, morgen hopelijk weer een leuke dag
    groetjes debby

  7. Oei, wat een toestanden allemaal, zeg! Sterkte met alles!
    Trouwens, wat de gezondheidszorg in Nederland betreft, zijn we echt een derdewereldland aan het worden!

  8. Dat beugelgedoe ken ik nog van “vroeger”, ook ik ben gezegend geweest met zo’n ding en die prikkende draadjes… ik weet hoe het voelt!!!
    succes er mee voor je dochter!

    en natuurlijk ook met de rest…

Zeg het maar:

