Een oude buur en een goede vriendin

Gisteravond hadden we een druk avondje. Er stonden twee verjaardagen op het programma.
De eerste was de vijftigste verjaardag van onze ex-buurvrouw Ingrid.
Zeventien jaar geleden zijn wij vertrokken en tien kilometer verderop gaan wonen. Zij wonen nog steeds in hun oude woning. We zijn acht jaar goede buren geweest en het was ook niet gemakkelijk om weg te gaan, maar ruimtegebrek dwong ons ertoe.
De afgelopen jaren hebben we af en toe contact met ze gehad, veel te weinig, maar zo gaat het soms.
Ik was heel benieuwd naar de andere oud-buren, er wonen nog steeds vier stellen in het zelfde huis al toen. Zou ik ze nog herkennen, of zou ik ze zo voorbij lopen?
De eerste mensen die ik sprak, na Ingrid en haar man Hans, waren de derde bewoners van ons oude huis, dat overigens weer te koop staat.
Verder kwam ik nog wat oude bekenden tegen, meest familieleden van de buurvrouw. Eindelijk kwamen de oud-buren. Ik had me geen zorgen hoeven te maken: ze waren niets veranderd. Het klikte direct weer. In korte tijd zeventien jaar doorgenomen.
Dit jaar hebben ze een feestje, dan zijn ze 25 jaar buren. Dat hoor je niet vaak in een nieuwbouwwijk. Meestal vertrekken de bewoners na een jaar of tien.
Hoe gezellig het ook was, om elf uur moesten we echt weg naar het feestje van Annet.
Daar was het ook weer gezellig, bijna alle dames van de tuttenklup waren er, dus dan komt het wel goed.
Om één uur lagen we in bed. Vannacht gedroomd over de oude buurt.
Zullen we ons oude huis maar terug kopen?

7 gedachtes over “Een oude buur en een goede vriendin

  1. tjonge…wat een feessies joh hihi maar wél leuk inderdaad he;)
    en nee joh…zou toch nooit meer hetzelfde worden in je oude huisje hoor ook al lijkt het nu aanlokkelijk allemaal.
    wens je een fijne week toe met liefs van mij weer…;))

  2. om 1u al thuis van 2 feestjes? Valt wel mee denk ik zo, Hanneke.
    Onze gasten vertrokken zaterdag na 3u…
    Toch wel leuk om oude buren ’s terug te zien.

Zeg het maar:

