Kwaaaaaak

De eerste brulkikker is weer gesignaleerd in de vijver.
Als hij zich een beetje inhoudt mag hij blijven, anders gaat hij op transport naar een vijver aan de andere kant van de stad.
Toen wij zeven jaar geleden in dit huis kwamen wonen, konden we elkaar niet verstaan wanneer we buiten zaten. Zoveel kabaal als die kleine amfibietjes maken. De buren konden er niet van slapen. Wij lagen gelukkig niet aan de tuinkant en sliepen er doorheen, maar zij werden steeds chagrijniger.
We hebben twintig kikkers gevangen en verhuisd en de rust was weergekeerd. De buren zagen er ook veel frisser uit.
Het jaar daarop hebben we er nog eens vijftien verkast.
De laatste jaren hebben we een beschaafd kikkerkoor en mogen ze blijven.
Maar kijk, er is weer voor nieuwe aanwas gezorgd. Kennissen van mijn zoon willen wel graag wat kikkerdril hebben.
Prima, mij hoor je niet. Hun buren straks wel.

10 gedachtes over “Kwaaaaaak

  1. gatsie, de kikkers kom ik de laatste tijd overal tegen, ik vind ze niet leuk!
    De foto kun je denk ik wel verkopen voor een griezelboek of zo.
    Je hebt ze mooi griezelig op de plaat gekregen.

  2. ik vind het juist héérlijk om te horen zo,n kikkerconcert dusse….mij hoor je niet klagen hoor en ze mogen van mij dus lekker kwaken hihi;)
    kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak;))))

  3. Leuk zulke kikkertjes! Ik hoop dat ik ze dit jaar ook nog eens op foto kan zetten. Helaas hebben we hier geen vijvertje, anders zou het echt ideaal zijn.
    Kan me trouwens ook wel voorstellen dat de buren gek werden van het gekwaak. Het is leuk voor even maar om ze steeds aan te horen… 🙂

Zeg het maar:

