Dromenland

In mijn tuinstoel geniet ik van de zon.
Heerlijk die warme stralen op mijn lijf. Kon ik de warmte maar opslaan, koukleum die ik ben.
Ik luister naar het gezang van de tuinfluiter en de merel.
De kip scharrelt zachtjes kakelend om mij heen.
Langzaam zak ik weg.
Ik lig op een verlaten strand. En kijk uit over een prachtige blauwe zee.
Er komt iemand naar me toelopen, het is George Clooney.
Wanneer hij naast me staat, zakt hij langzaam door de knieën.
Hij heeft een klein doosje in de hand.
Ik besef dat hij mij De Vraag gaat stellen.
‘Darling…’ begint hij.
Dan besluit de buurman dat het tijd is om het terras te reinigen.
De hogedrukreiniger scheurt mijn droom aan flarden.
Dag strand, dag zee, dag George….
Meestal kan ik wel goed met mijn buurman opschieten, maar nu zou ik graag goed op hem willen schieten.

15 gedachtes over “Dromenland

  1. Lieve Han…..
    Luister nu eens goed…
    Die George zit je aardig op de hielen he…
    Praat er is over met een deskundige…
    Laat je Clooney-syndroom toch eens behandelen….
    Je kunt er ECHT van afkomen hoor….
    Hij stalkt er maar op los zo te horen…
    Peter R de Vries wil je vast wel adviseren…
    Die arme Gert krijgt hier nog een minderwaardigheidsgevoel van…
    Of…….vind je hem stiekem echt leuk…???

    P.S.
    Volgens mij heet je Amerikaanse buurman “George” en vroeg hij juist aan zijn vrouw ….DARLING…I want to clean the terrace!!!

  2. @billy: ik had ook nee gezegd hoor
    @paintbrush: nee, mijn buurman lijkt in de verste verte niet op GC. helaas
    @jos: ik dacht al dat jij het was en nee, ik wil niet van dit syndroom af. Gert kan wel tegen een stootje, hij kent me al langer dan vandaag

  3. whaaahahaha prachtig logje zeg hihi;)))
    buurman weg sturen en gewoon weer lekker verder dromen hoor!;))
    liefs van mij vanuit uh…….een hangmat op een exotisch eiland met……mag ik george ff lenen van je?;))

  4. Hanneke, had je nou écht niet door dat er in dat doosje alleen maar een cupje nespresso zat?

    En DE VRAAG zou dus waarschijnlijk geweest zijn: “Darling, bakkie?”

    Maar ik ben het met je eens: knappe verschijning die Clooney. Alleen een beetje oud.

Zeg het maar:

