Roseetjesdag

Gisteren was het officieel de eerste warme dag van het jaar.
De temperatuur steeg tot boven de twintig graden en in de zon werd het bijna dertig graden.
Jassen en truien gingen uit.
De blote benen werden voorzichtig aan de zon blootgesteld: Rokjesdag.
Nu heb ik niet zo heel veel met rokjes, doe mij maar een broek. Dus hebben we deze dag omgedoopt tot ‘Roseetjesdag’.
Aan het einde van de middag drinken we een roseetje op het terras in de zon: het ultieme zomer gevoel.
Om vier uur besloot ik mijn schoondochter te bellen met de vraag of ze het rosé-seizoen officieel met me wilde openen.
Nu heeft mijn schoondochter nogal een losse relatie met haar mobiel, dus ook nu (weer) geen gehoor.
Dochter twee had al een fles voor ons in de vriezer gelegd om die op de goede temperatuur te brengen.
Om kwart over vier kwam schoondochter de tuin ingelopen. Ze dacht dat het wel tijd werd voor een roseetje. Ideale schoondochter, toch?
Even later hebben we gedrieën getoast op het nieuwe rosé-seizoen. Dat het maar een mooi jaar mag worden.
Omdat de weersvooruitzichten geen stabiel rosé-weer beloofden, hebben we de fles maar helemaal soldaat gemaakt.
Het avondeten is, ondanks mijn licht aangeschoten staat, toch nog redelijk gelukt.

5 gedachtes over “Roseetjesdag

Zeg het maar:

