Efficiënt (WOW)

Als moeder van vijf kinderen en vrouw van een zelfstandig ondernemer kan je wel zeggen dat ik geleerd heb efficiënt met mijn tijd om te gaan.
Dat moest ook wel, anders was ik zeven dagen in de week vierentwintig uur per dag bezig geweest.
Inmiddels wonen drie van de vijf kinderen niet meer thuis en dat scheelt een heleboel werk en tijd.
Toen de jongste naar de basisschool ging ben ik twee dagen per week in de zaak gaan werken. Omdat we kantoor aan huis hebben, kon ik dat mooi combineren met schooltijden en het huishouden. Snel tussendoor een wasje ophangen en om drie uur weer bij school staan.
Tot eind vorig jaar zag mijn week er als volgt uit: Dinsdag en donderdag werkte ik op kantoor. De maandag-, woensdag,- en vrijdagmiddag ging ik naar de sportschool. Woensdagmorgen was mijn ‘vrije’ ochtend, dan ging ik op bezoek of wat anders leuks doen.
Ik had dus twee ochtenden om mijn huis schoon te krijgen. En dat lukte (meestal).
De laatste maanden gaat het iets anders. Door een slijmbeursontsteking in mijn schouder, kan ik niet lang achter elkaar doorwerken. Stofzuigen gaat in etappes, was ophangen lukt niet, na een uurtje op kantoor voelt het alsof mijn arm eraf valt, bedden verschonen? Vergeet het maar. Het sporten heb ik ook op een laag pitje gezet.
Kortom: meer tijd, maar minder resultaat. En dat is soms best frustrerend.
Tot vorige week. Want deze week besloot ik mijn tijd maar eens efficiënt te gebruiken, door in de tuin te genieten van het warme zonnetjes en de fluitende vogeltjes.
En met mijn schouder gaat het gelijk een beetje beter.
Wat ben ik toch een bofkont!

Geschreven voor Writing on Wednesday.

14 gedachtes over “Efficiënt (WOW)

  1. WoW, dat is nog eens een goed iets zeg!
    Een beperking omkeren naar iets positiefs, kwam het bij een andere WoW ook al tegen, supergoed van je!
    Niet wetende dat, heb ik toch je voorbeeld maar gevolgd, of is het beter gezegd: voorgegaan? Heb zojuist lekker even in de tuin gezeten, de boel even de boel gelaten en mijn lijf van de zon laten genieten en ja dat de zon dan de pijn vermindert is een geweldige bijkomstigheid. Zo zie je maar dat het ‘beperkingen’ hebben niet alleen maar negatief is!

    Geniet er van, zeker vandaag, want voor je weet is het weer voorbij en gooit Iemand weer bakken met tranen naar beneden!

    Veel liefs Mel.

  2. Efficiënt is eigenlijk synoniem voor moeder/huisvrouw.
    Geniet maar lekker van het mooie weer nu je schouder het af laat weten. Straks moet je weer vol aan de bak.:-))

  3. Het genieten druipt van dit logje af Hanneke. Moet je vandaag ook zeker (gaan) doen tijdens de eerste warme dag in Nederland. We hoorden het net op het nieuws van Sky radio (via de sataliet en Canal Digitaal) van nieuwslezer Arend Langenberg dat dit een feit is. Over je slijmbeursontsteking in je schouder. Is dat gekomen door het te veel en te lang achter de computer zitten op kantoor?
    Bij deze wens ik je alvast een fijn en droog weekend. Dat laatste zal vast lukken.
    Saludos
    de Mara

  4. Zo is het zorg goed voor jezelf ,pijnlijk zo,n slijmbeursontsteking ,en ja alles gaat wel gewoon door hé het huishouden , maar dat komt vanzelf weer ! Sterkte er mee
    Fijn weekend
    Liefs ida

  5. Ik heb er zelf ook ooit last van gehad, van een slijmbeursontsteking en ik werd er niet bepaald vrolijk van dat ik zo onthand was. Maar tja, er zit weinig anders op dan gewoon je tijd ervoor nemen. Beterschap en het was in ieder geval een leuke invalshoek voor de WoW!

  6. vervelende pijn geeft zo,n ontsteking, het geeft je ook de tijd om lekker te genieten van een rustig dagje.

    vind het leuk om te lezen hoe verschillend men schrijft over efficiëntie.

    beterschap gewenst

Zeg het maar:

