Smullen maar

Een tijdje terug had Toaske op haar weblog een ‘Dirty top-tien’ staan. Daar kon je een lijstje invullen met wat jij de meest onsmakelijke gewoonten, luchtjes, beroepen ed vond.
Daar moest ik begin deze week aandenken, toen ik voor een verkeerslicht stond te wachten.
(Mijn man heeft bij de politie gewerkt en ik mag dus geen stoplicht zeggen, waar van akte.)
Ik stond dus voor het rode licht en keek eens om me heen, ook in de achteruitkijkspiegel.
Had ik dat maar niet gedaan, want in de auto achter me zat een man zo hartstochtelijk in zijn neus te graven, dat hij er bijna aan de bovenkant weer uitkwam. Ik wilde hem net gaan waarschuwen voor een bloedneus, toen hij het bulletje eindelijk te pakken kreeg en het begon te consumeren.
Het licht sprong op groen en we reden weer. De smulpaap bleef achter me rijden en ik kon er niets aan doen, maar iedere keer moest ik even kijken. En iedere keer weer was hij aan het spitten, of zat hij net zijn buit te verorberen.
Ik werd er naar van, en dat anderhalve kilometer lang!
Op een gegeven moment moest ik naar links en hij reed rechtdoor.
Gelukkig, want ik bleef maar kijken en hij maar snoepen.
Voor dit soort gevallen zou ik graag zo’n matrixbord op mijn auto willen hebben die de politie ook heeft.
Eentje met de tekst:

MES EN VORK NODIG?

5 gedachtes over “Smullen maar

  1. Zien eten maakt hongerig, dus je hebt vast heerlijk gegeten die dag.
    Heb je niet de man z,n kenteken nr genoteerd? Een boete lijkt me wel op de plaats tijdens zo,n schranspartij,GATVER!!

  2. Een veel voorkomend onsmakelijk iets, wat je wel vaker voor het stoplicht of in de file ziet. Maar jakkie, ook nog opeten..alleen het idee al, zou er haast van over mijn nek gaan 🙂

  3. jakkes!
    Ik had me in jouw plaats misschien maar aan de kant gezet en hem laten rijden…

    Alvast een fijn weekend, hanneke!

    OT: live writer al uitgeprobeerd?

    Liefs,

    Billy

Zeg het maar:

