Ajuus paraplu’s

Bij ons in huis verdwijnen de paraplu’s als sneeuw voor de zon.
Ik heb er denk ik wel zo’n twintig gekocht en op dit moment hebben we er vijf in huis. En dat is nog best veel.
Soms verlenen we een onbekende paraplu onderdak, maar ook die is in een mum van tijd weer verdwenen.
Het vervelend is dat je de plu ook pas mist als het regent. Bij zonneschijn denk je er niet eens aan.
Inmiddels ben ik erachter hoe ik door mijn voorraadje plu’s heen ben gekomen.
Afgelopen zaterdagmiddag, liep ik met dochter-drie in de winkelstraat. Ja, ja ik weet het: shopaholic.
Een beetje snuffelen hier en passen daar.
Ik besluit even een schoenenzaak binnen te lopen om te kijken of ze nog leuke zomerlaarsjes hebben. Ineens duikt mijn dochter in een emmer en diept daar twee parapluutjes op. ‘Hé,’ zeg ik verbaasd ‘die lijken wel van mij’. En inderdaad met een rode kop biecht ze op dat ze die parapluutjes die ochtend vergeten was mee te nemen.
Ze was met een vriendin in de stromende regen gaan winkelen en toen ze de schoenenzaak hadden verlaten, was het droog. Eenmaal thuisgekomen was ze er achter gekomen dat ze de plu’s vergeten waren.
Vandaar dat ze zo nodig even wilde winkelen.
Die twee zijn weer terecht, nu die ander achttien nog.
De komende tijd neem ik eens in kijkje in ieder paraplubak die ik tegenkom, je weet maar nooit.
Mocht er nu iemand zijn die al tijden een onbekende paraplu in huis heeft staan, neem gerust contact met mij op voor een identificatie.

15 gedachtes over “Ajuus paraplu’s

  1. Haha! Ja, dat heb ik nou ook altijd! Die dingen verdwijnen. Ook laat ik ze regelmatig in de trein liggen, in een restaurant… op school! Gewoon goed erop letten dus! Soms gaan ze ook stuk door de wind. Die dingen hebben nou eenmaal niet gauw een lang leven!

  2. hahaha, bij ons is er ook een tijd geweest dat die onverklaarbaar achter bleven, tegenwoordig gaan ze de deur uit omdat de wind ietsje te hard blaast…

  3. Regenschermen vergeet men snel,want na regen komt zonneschijn. Tja:-)wat een regenscherm historie seg, ik heb het met balpennen, ja je leest het goed, niet als bescherming tegen regen natuurlijk, maar ze verdwijnen ook steeds als sneeuw voor de zon :-))))))))))

  4. Hoi Hanneke

    Ik denk dat het bij veel mensen voorkomt.
    Ik laat ze altijd (soms) in de bus liggen en kom dan thuis zegt mijn vrouw waar is de plu
    Dan ik shit en zeg die reist verder met de bus, die zie je nooit weer, maar jij komt ze weer tegen, en arme ik moet een nieuwe kopen maar niet al te duur.
    Liefs Rinus

  5. Hoi!

    Vriendlief had het vanacht uitgemaakt. Niet Vrieze hoor! Haha! Had ook gekund natuurlijk, maar nee.
    Dank je wel voor je reactie op mijn logje. Erg leuk!

    Fijne avond.

    Groeten Paulien

  6. hihi dat is een van de redenen dat ik nauwelijks een plu gebruik..Stip op 1 staat dat ze ook altijd kapot waaien…
    succes met je zoektocht
    groetjes debby

  7. Een plu is aan mij niet besteed,vind het ondingen.Zet gewoon een capuchon,muts,pet of i.d op en anders maar een nat hoofd.(op de boot is het helemaal onhandig)

  8. Haha, zo herkenbaar. Wat een toeval dat je er in ieder geval nog twee terug hebt gevonden. Bij ons verdwijnen ze ook als sneeuw voor de zon, maar terug vinden..ho maar 🙂

  9. Dat probleem herken ik.. Ik kreeg laatst, in de trein net voordat ik uitstapte, nog te horen: Is er iemand misschien een rode paraplu vergeten.. Ik denken: rode paraplu, owja dat is mijn paraplu!

    Liefs, Simonatoetje

Zeg het maar:

