Feestje!!

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, heb ik nogal regelmatig een feestje.
Meestal betreft het verjaardagen en soms een bruiloft.
Maar zo heel af en toe heb ik een Feest.
Zo kwam een vriendin vorig zomer met een uitnodiging voor een jaren 80 feest.
Vriendinnen van haar hadden een zaal boven een café afgehuurd en daar wilden ze een feest geven. Of ik met haar mee wilde. Natuurlijk wilde ik dat wel, het werd weer eens tijd om de benen los te gooien.
Je moest wel verkleed komen naar het thema: de jaren 80.
Nu was ik zo’n beetje de hele jaren 80 zwanger, maar ik had geen zin om in een positiejurk anno 1980 ten tonele te verschijnen. Ik besloot als een Cindy-Lauper-achtige-Madonna te gaan. Ik zal de foto er bij doen, dan begrijp je wat ik bedoel.
Het feest begon om een uur of negen en ik had al vrij snel in de gaten dat ik zo’n beetje de oma van het stel was: de rest was toch minstens tien jaar jonger. Gelukkig kende ik de meesten en zij mij.
Na een uurtje begon de sfeer er een beetje in te komen. Dat hebben die jongelui, die moeten eerst wat opwarmen. Maar toen werd er heerlijk gedanst op de jaren 80 muziek.
Aan de straatkant van de zaal, zat een groot raam. Mijn vriendin en ik stonden ons daar goed uit te sloven met dansen. Op een gegeven moment keek ik naar beneden. Wie stonden me daar hartelijk uit toe te lachen: dochter twee met een stel vrienden. Ze gebaarde dat ze even boven zou komen, (moet ik eens doen als ze uit zijn!) en inderdaad ze kwam even een glaasje meedrinken ( van mijn muntje!). Toen ze genoeg gelachen had ging ze weer. Mooi kon ik weer verder feesten.
Nog geen tien minuten later wierp ik toevallig een blik uit het raam en keek ik zoon één in zijn breed lachende gezicht. Ook vrienden bij zich natuurlijk. Zij posteerde zich op een terras schuin tegenover de zaal. Leuk, ze deden maar, ik was een avondje uit en ging gewoon door met dansen en springen, tenslotte heb ik niet zo vaak zo’n feest, toch?
Om half twee vonden we het wel genoeg, mijn benen wilden niet meer en het was akelig benauwd boven; het was nog voor het rookverbod.
Later hoorde ik dat zoon twee, tien minuten na mijn vertrek nog gearriveerd was, het leek hem wel leuk om met zijn moeder te dansen.
Nóóit heb ik mijn koters gecontroleerd waar ze waren op hun stapavond, ga ik een keertje uit, krijg ik dit!
Volgende keer ga ik stiekem, op een ver van mijn woonplaats gelegen locatie feesten.
Zal je zien, kom ik de buurman tegen.

12 gedachtes over “Feestje!!

  1. ja dat is ook wat ! Kunnen ze je nog niet met rust laten .Maar ondanks dat heb je een leuke avond gehad ,en wat de kleding betreft petje af goed gedaan .
    Fijne dag
    Liefs ida

  2. ach, Hanneke, je laat ze maar…jij hebt beslist wel lol gehad toch!
    Leuk ideetje voor een feest, maar daaraan hebben wij ook geen gebrek… 😉

    Groetjes,

    Billy

  3. Girls just wanna have fun………
    En dat van de kids controleren is hier ook nooit gedaan. Toen ik een jaar of drie geleden meeging naar een vrijgezellenfeestje voelde ik me in de kroeg toch wel heel ernstig “over de datum”….

  4. Altijd leuk zo’n themafeest. Albert heeft samen met een vriend ruim 3 jaar lang (2003-2006) één keer per maand (behalve juni t/m sept) op zondagmiddag van 16.00 tot 20.00 uur in onze ‘dolfijne’ stad in een discotheek die in de 60’s ook al bestond “BACK TO THE SIXTIES” parties georganiseerd. Dat was altijd weer een geweldige happening. Het was vooral de muziek die het ‘m deed.
    Vanuit Los Boliches/Fuengirola aan de Costa del Sol
    waar de zon uitbundig schijnt,
    saludos de Mara

  5. Kijk,na zo’n feest met ‘toevallige’nieuwsgierige kids zou ik een keertje op hun feestjes aanwaaien,per ongeluk!Vind het wel grappig dat ze nieuwsgierig zijn.Wij ouders mogen ze wel vervoeren,maar het liefst onzichtbaar.laatst las ik dat ook bij Willem.

  6. Leuke avond gehad dus! Enig hoor zo’n verkleedfeest. We hebben 2x een jaren 70 feest gehad, we zagen er niet uit maar een lol dat we hadden!
    Best herkenbaar trouwens…die 2 van ons zouden me ook volgen hoor, maar het is vast om te zien hoeveel lol je dan hebt..

  7. Leuk geschreven. Het lijkt wel of de kids je aan het controleren waren inderdaad haha. Goed van je dat je lekker door bent blijven feesten!! Sowieso, de jaren 80, geweldig! Zelf had ik laatst ook een jaren-80 feest, helemaal leuk. Ze hadden zelfs zo een lichtgevende dansvloer. Echt onwijs leuk. Dit maakte de sfeer af en zorgde ervoor dat iedereen zijn ‘beste’ dans moves naar voren haalde haha.

Zeg het maar:

