Weer maandag

Ik moet zeggen dat ik een heerlijk weekend heb gehad.
Vrijdagavond hadden we een verjaardag van een vriendin. Het was heel gezellig, de tutten waren er allemaal, dus dan is het altijd feest. Gelukkig is het niet al te laat geworden.
Daardoor was ik de volgende morgen mooi op tijd wakker om samen met mijn man naar Intratuin te gaan om eindelijk eens wat struiken te scoren, die de doodgevroren exemplaren moeten vervangen.
Maar goed dat ik niet alleen was, want bij Intratuin kan ik me niet inhouden. Die plantjes roepen gewoon om meegenomen te worden, en zeg dan maar eens nee! Maar manlief houdt mijn kooplust altijd redelijk in toom. Toch reden we terug met een goed gevulde achterbak.
Het was zaterdag fantastisch weer om in de tuin te werken, maar omdat mijn schouder nog niet kan wat ik wil, bleef het bij aanwijzingen geven aan mijn tijdelijke tuinmannetje waar alles moest komen. Hij heeft de heesters er keurig voor me ingezet.
Toen de struikjes op hun nieuwe plaats stonden, ben ik eerst even langs zoon en schoon geweest, die waren ook met hun tuin, zeg maar: jungle bezig. Altijd leuk om dan even bijdehand te doen en te zeggen hoe het moet. Ze waren ook heel blij met mijn adviezen, want ze vroegen gelijk of ik het niet wilde doen. Maar ik ben natuurlijk niet gek, dat mogen ze mooi zelf doen.
Daarna ben ik met de jongste gaan shoppen.
Dat zouden we eerst donderdag doen, maar toen was ze ziek.
We zijn leuk geslaagd. Met dat mooie weer heb je ook veel meer zin om voorjaarskleding te kopen, dan wanneer het guur weer is.
Voor de portemonnee is zulk weer als vandaag dus eigenlijk beter.
Ik heb eindelijk een witte jeans, wat een ellende is dat zeg. De ontwerpers blijven maar denken dat die lage heupbroeken lekker zitten en flatteus staan. Nou mooi niet, ik loop de hele tijd aan mijn broek te hijsen en bovendien vallen alle vetrolletjes links en rechts ( en voor en achter) uit de boot. Gelukkig was er een verkoopster die me helemaal begreep en me in een normale jeans hees.
Ik heb ook all-stars gekocht. Van die gympen, weet je wel, of sneakers zo heten ze officieel.
Ik heb lang getwijfeld: ‘Kan dit wel? Ben ik daar niet te oud voor?’ Maar Mojo vond het best kunnen, bovendien was het wel handig, want dan kon zij ze ook eens lenen. Slimmerikje.
Ons motto is: ‘Shop till you drop’. Nou om half vijf dropten we behoorlijk en zijn we naar huis gegaan. Helaas, toen was er geen zon meer in de tuin. Ben toen maar op de bank neergestort.
’s Avonds een filmpje in de DVD speler en de dag was weer om.
Gisteren ben ik druk geweest met het uitprinten en op volgorde leggen van mijn blogs.
Ik schrijf ze eerst altijd in Word, dan kan ik er eerst nog even over nadenken voordat ik ze publiceer.
Zaterdag heb ik een mooie map gekocht en nu heb ik mijn eigen boek in de kast staan.
Geinig hé.
Vanmorgen was het weer andere koek.
Het zonnetje is verdwenen, het regent en waait, de lente doet even kalm aan.
Vanochtend moest de jongste weer naar de ortho. Het schiet niets op, woensdag moet ze weer, gaan ze weer iets anders proberen. Als dit niets helpt, dan stoppen we er mee. Dan maar scheve tanden.
Nou, jullie zijn weer helemaal op de hoogte van mijn activiteiten het afgelopen weekend. Daar zaten jullie vast allemaal op te wachten.
Ik ga nu maar eens wat doen, want de rest van de week zit al weer aardig vol gepland.

Goede week allemaal.

14 gedachtes over “Weer maandag

  1. Shoppen heerlijk…ik heb ook hele mooie all stars gezien, maar heb me nog in kunnen houden hihi.
    In de tuincentra is het ook altijd moeilijk om de hand op de knip te houden, dan wel weer het voordeel dat onze tuin niet zo groot is. Maar de voortuin heb ik net weer helemaal leeg gehaald dus kan weer lekker overnieuw beginnen
    Nu maar duimen dat de zon weer snel gaat schijnen
    groetjes debby

  2. wow, is een hele hap dit logje. Je print die logjes ook uit, Hanneke? Waarom is dat dan? Word mag dan misschien wel handig zijn (als de autosave-functie aanstaat verlies je niet zo gauw iets van je tekst als de pc uitvalt of zo) maar ik gebruik meestal Windows Live Writer, die is pas handig!
    Hier moet ik ook eens ons bloemenperkje rond het terras aanpakken, ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Misschien moet je ook maar eens langskomen om raad te geven, hahahaha!

    Groetjes,

    Billy

  3. @billy: ik print niet alle blogjes uit hoor, alleen de leukste.
    Window live Writer nooit van gehoord. ik mag dan verstand van tuinen hebben (ahum), maar computers…..hopeloos geval.dus misschien moet je eens langskomen om raad te geven ha,ha

  4. Ik eb ook een lekker rustig week-end gehad Zaterdag met een vriendin een strandwandeling gemaakt {vriendin blijft altijd achter want moet zonodig fotoos maken staan op mijn blog]
    visje gegeten op de boulevard Heerlijk het was druk op de boulevard maar ook op het strand Kuilenmakende kinders en gewoon wandelaars HERLIJK was het
    Zondag rustig dagje Er kwam een zoon ff langs .Toen ben ik achter de pc gekropen en foto`s geprint T`lukte nog ook
    Zo het lijkt wel een blog

  5. Ja, het was prachtig weer afgelopen dagen, nu is het jammer genoeg weer naadje pet.
    Jouw weekend invulling mag er zijn, helemaal gezellig, dat is pas echt de accu opladen.
    Goed zo meis!!

  6. Gelukkig ben ik dus niet de enige die zo blij is met de nieuwe wijdvallende mode.
    (een blender en een raar fitnessapparaat zijn weer overbodig geworden)
    Ga jij maar parmantig stappen in je sneakers, dat kan best

  7. ja die uitdrukking:“Shop till you drop”. hoor ik ook regelmatig.Ik heb 2 grote dochters vandaar.maar zo lang wil ik niet shoppen hoor zeg ik dan altijd pffft.
    leuk gezellig maandag morgen logje Hanneke.

  8. Zo…een heerlijk weekend achter de rug dus:-)) Ik heb me ook aardig vermaakt.
    Ik maak mijn logjes nooit in word of wat dan ook…gewoon meteen in kladje en dan opslaan & publiceren 😉

    OT: het nummer van De Kast is inderdaad GEWELDIG!! Staat er nu op 😀
    Liefs:Wilma.

  9. Zo te lezen heb je een heerlijk weekend achter de rug,het weer was idd geweldig. Ook ik heb deze all stars (in zwart, roze en met bloemen) en heb me afgevraagd of ik daar nog wel mee voor de dag kon komen..maar ja ze zitten toppie, en wanneer ben je te oud voor iets ?

  10. Je hebt een daverend druk weekeinde gehad he? Het onze was een stuk rustiger. Wandelen in een natuurpark doe ik dan ook liever dan winkelen etc.

    Die geit is grappig.

  11. druk weekeind dus maar wel een héél gezellige dus dat is ook wat waard;)
    gave gympen zeg! en nee joh…..nooit te oud hoor,gewoon een lekker jonge geest die met haar tijd mee gaat,helemaal top dus!
    liefs van mij weer…;)
    enne,leuk idee om alles uit te printen joh;)

  12. En inmiddels is het bijna weer weekend, wat gaat de tijd snel hè. Was bij onze dochter van donderdag tot dinsdag, erg gezellig gehad en leuke bezoekjes afgelegd.
    Doeidoei!

Zeg het maar:

