Gewicht (WOW)

Na het weer, is het gewicht waarschijnlijk het meest besproken onderwerp.
Want bijna iedereen worstelt er wel mee, te dik, te dun, afgevallen, toch weer aangekomen.
Ook de media laten zich niet onbetuigd.
Al jaren staan de kranten bol van de naderende obesitas epidemie.
We gaan ten onder aan onze eetlust en gebrek aan beweging.
Aan de andere kant maken we ons grote zorgen om tieners, die zichzelf doodhongeren om maar net zo slank te worden als hun voorbeelden van de catwalk of het witte doek.
De angst om te dik te worden, zien we al terug op het peuterbureau. Ouders die bang zijn dat hun kinderen te dik worden en ze de nodige bouwstoffen onthouden, met als gevolg ziekelijke, te lichte peuters.
Intussen zitten wij wel met een generatie in huis die je dus aan de ene kant moet waarschuwen voor overgewicht, maar tegelijk moet zorgen dat dat niet omslaat naar een eetstoornis.
Gelukkig krijgt de opvatting, dat graatmagere modellen nu niet bepaald de ideale voorbeelden voor onze tieners zijn, steeds meer navolging in de modebranche.
Maar zo af en toe zakt mijn mond toch open van verbazing, als mooie vrouwelijke modellen te dik bevonden worden voor een lingerie merk.
We moeten terug naar het idee dat maatje 38/40 een heel normale maat is voor de Nederlandse vrouw en dat maatje 34 meer past bij iemand van dertien dan van dertig.
En wees eens eerlijk, naar welk model kijk jij het liefst?

dit blog werd geschreven voor writing on wednesday.

18 gedachtes over “Gewicht (WOW)

  1. laat er geen twijfel over bestaan, Hanneke. Die magere dingen zijn toch foeilelijk?
    Ik heb het (vroeger) ook al op m’ log geschreven. Een vrouw waar wat rondingen aan zitten is toch wel duizend keer mooier dan ééntje waar je zo ieder beentje in haar lichaam kan tellen?
    Nee, geen twijfel mogelijk…

  2. Tja ben het helemaal met je eens.dat dunne onmogelijke maatje is niet mooi.Toch voelen veel onzekere meisjes zich beter geaccepteerd en onkwetsbaar als ze dunner zijn als wat voor normaal doorgaat.het lijkt wel een vloek zoiets.Mooie WOW hoor hanneke

  3. Ik dacht dat maatje 40/42 (en niet die 38 er bij) de gemiddelde Nederlandse vrouwenmaat is.
    Akelige foto’s van die hele dunne modellen. Soms zie je reportages op tv waarvan je gaat huilen, zo verschrikkelijk zien die meisjes eruit.

  4. Mooi beschreven. Het maakt mij niet uit hoe iemand er uit ziet. Mooi slank en een rot karakter is ook niet alles. Belangrijker vind ik dat iemand lekker in zijn vel zit, gelukkig is en dat uitdraagt..dik of dun. Laat iedereen zelf bepalen hoe hij er uit wil zien, zonder kritiek van wie dan ook 🙂

  5. Nou er mag wel een klein beetje vlees aan zitten hoor haha! Ik kijk het liefst naar goed geklede mensen op straat 🙂 Die hebben tenminste dingen aan die ik ook zou kunnen betalen en aantrekken zonder dat ik voor aap loop of moet uitleggen dat de modellen op de catwalk ook het setje dragen wat ik aan heb 😀

  6. Zo mager echt nie gezond, hoop da t mijn dochter later dat niet als voorbeeld gaat zien. Overal waar TE voor staat is niet goed…dus ook te mager
    fijn weekend groetjes

  7. Leuk dat je bij ons langs kwam op onze fotolog. Jij behoorde dus tot één van die 2632 unieke bezoekers deze week met totaal 3690 pageviews. Dit allemaal vlg OneStat.com., het programma dat jij ook gebruikt voor je bezoekersaantallen.

    Naar het linker model kijken Albert en ik liever. Qua maat mag ik beslist niet klagen want de laatste 30 jaar heb ik maat 38 en kan bijna alle kleren dragen die er te koop zijn. De minirokjes en/of de hotpants, daar doe ik niet meer aan mee, maar met de rest geen probleem. De enige die wat problemen heeft met zijn gewicht is Albert en als ie te veel eet, gaat dat altijd in z’n buikje zitten. Een echte mannenkwaal dus! Je hebt een afwisselende blog en ik zal zeker nog eens bij je terugkomen. Wel een groot verschil met de onze, dat is een fotolog.
    Vanaf de Costa del Sol, waar het nog steeds volop lente is en de zon schijnt,
    saludos de Mara

  8. Hier kan ik volmondig op antwoorden: de linkse (met het hoedje dus)!
    Overal waar te voor staat is niet goed, dus niet voor té dik en niet voor té dun.

  9. Die graatmagere typen hoef ik niet hoor. Niet dat links dan wel mijn smaak is maar een beetje gevuld mag wel. Overigens moeten we helemaal af van die stereotiepen. Net alsof alle mensen op elkaar zouden moeten lijken. Weg met dat soort dingen.

  10. Tja, dat gewicht…voor sommigen een levenslang probleem, maar mager hoef ik ook niet meer te worden hoor, ben ik lang genoeg geweest. Alles was altijd te groot en te wijd en te lang, ook niet alles.
    Wat een vreselijke spiering is die 2e zeg…nee, dan maar wat meer vlees!
    Liefs, Teresa

Zeg het maar:

