Tuttenweekend

Het aankomende weekend is het zover.
Vijf vriendinnen en ik gaan er een weekendje tussenuit.
Dit keer wordt het Kijkduin.
Heerlijk uitwaaien aan het strand, zwemmen, lekker eten en drinken en vooral veel kletsen en lachen.
De tuttenklup bestaat, in deze hoedanigheid, een jaar of tien.
Eerder gingen we een avondje naar het Sanadome in Nijmegen, of uit eten.
In maart 2003 zijn we voor de eerste keer een weekendje weg geweest en dat is zo goed bevallen dat we het nu ieder jaar proberen.
We zijn al in Zandvoort geweest, Nieuw Heeten en Noordwijk en nu dus Kijkduin.
We zijn allemaal rond de vijftig en heel verschillend. De één is heel druk, de ander rustig. Ook heeft ieder zijn eigen geschiedenis. Zo is een vriendin gescheiden, de andere weduwe, eentje heeft borstkanker gehad, de ander is herstellende van een heupoperatie, nog een vriendin is druk met haar ouders en eentje heeft een weblog. En verder hebben we allemaal vier of vijf kinderen en ons werk.
Je ziet redenen genoeg om een weekendje los te gaan.
De ervaring heeft geleerd dat we dan ook het beste een vrijstaand huisje kunnen huren, dit ivm overlast voor de buren.
Het is wel eens gebeurd dat er driftig op de muur werd gebonsd omdat er teveel herrie werd gemaakt – om twee uur ’s nachts.
Na zo’n weekend hebben we wel een week nodig om weer bij te komen, want je begrijpt dat het ’s nachts gewoon doorgaat met kletsen en lachen.
Er wordt wel eens gevraagd waar we het toch het hele weekend over hebben. Nou neem maar van me aan dat een weekend nog te weinig is om helemaal bij te beppen.
Daarvoor hebben we dan weer de reünie, waarop we de foto’s bekijken (als we tenminste niet allemaal het toestel zijn vergeten), en we gewoon verder gaan alsof we niet uit elkaar geweest zijn.
Je merkt het al: ik heb er enorm veel zin in.
Kijkduin here we come!!

18 gedachtes over “Tuttenweekend

  1. Heerlijk zeg lekker bijkletsen en zeker genieten van de uitjes en het heerlijk eten .Leuk stel zo en het gaat vast en zeker lukken zo met z,n zessen .Wens jullie veel plezier !
    Liefs ida

  2. HoiHanneke
    Dan wens ik jou heel veel kletsplezier het komende weekend.
    Ik hoop voor alle vijf dat het heel mooi weer wordt,
    Gezelligheid kent geen tijd.

  3. Heerlijk zo’n weekend met vriendinnen. Zelf ben ik een maand geleden met 5 vriendinnen weggeweest. Dus klinkt allemaal heel bekend. We kennen elkaar door en door, en allemaal hebben we wel iets meegemaakt. Goede tijden is er niks bij…Veel plezier en geniet ervan, lekker uitwaaien op het strand…
    groetjes debby

  4. ik zou dan ’s een vlieg willen zijn om jullie daar aan het werk te zien/horen… 😉
    Wij hebben ook al een heel aantal jaren dat we met een groepje vrienden/familie er op uit trekken voor een weekend. Meestal is dat in oktober, dan is het vaak nog lekker weer.

    Heerlijk is dat hé…

    Ik wens jullie alvast veel plezier toe, Hanneke!

    Liefs,

    Billy

  5. oooooo wat heerlijk joh! dat word genieten..johooooooo;))
    jaren terug hadden we ook zo,n groep wijffies onder elkaar en wij zijn toen een weekeind in noordwijk geweest waar we het ook bere gezellig hadden met elkaar.
    het groepje is wat kleiner geworden nu door..verhuizing enzo maar ik kijk er nog steeds met veel plezier op terug.
    dus ik wens jullie allemaal een zalig weekeind toe! leuke foto trouwens joh;))

  6. Kijkduin, here we come…………Ik krijg er steeds meer zin in , na zo’n geweldige samenvatting van al onze uitjes!!!!!!!!!
    Groetjes van een TUT.

  7. Hoi Hanneke,
    Ik wens jou en je vriendinnen heel veel plezier het komende weekend! Geniet ervan, ik ga ook genieten van mijn paar weekjes in Holland! Gisteren aangekomen met regen maar dat maakt me niet uit! Strandweer zal het wel niet worden voor jullie maar voor jullie hoop ik dat het droog blijft!
    Liefs, Teresa

  8. Heerlijk een weekendje weg, hopelijk zit het weer een beetje mee zodat jullie er volop van kunnen genieten. Ik wens jou en je vriendinnen heel veel plezier 🙂

  9. Ik ben benieuwd naar de ervaringen? Moet wel een succes zijn geweest, lijkt mij. En afgelopen zondag was het toch mooi weer? Maar zwemmen deden jullie hopelijk wel in een verwarmd zwembad.

Zeg het maar:

