WIDM?

Degenen die niets begrijpend hun schouders ophalen bij deze titel, kunnen maar beter even weg zappen.
De lezers die wel begrijpen wat hier boven staat, gaan nu waarschijnlijk op het puntje van hun stoel zitten, want donderdag is het zover: de finale van Wie Is De Mol.
Al wekenlang houdt deze vraag mij en enkele gezinsleden bezig.
De telefoon gaat uit, afspraken worden afgezegd, want we willen niets missen van deze serie.
Voor degenen die er niets van begrijpen, maar toch niet afgehaakt zijn:

Uit vele aanmeldingen worden tien Nederlanders gekozen, of er worden bekende Nederlanders gevraagd, om mee te doen aan een avontuurlijke tocht, ergens in de wereld op een onbekende bestemming .Tijdens hun tocht moeten ze zeer uiteenlopende opdrachten tot een goed einde zien te brengen. Avontuur, mysterie en mensenkennis spelen een belangrijke rol, want alleen samen kunnen ze de opdrachten doen slagen. Als de opdracht slaagt, komt er geld in de pot. Mislukt de opdracht, dan krijgt de groep niets of gaat er geld uit de pot.
De deelnemers kennen elkaar niet of nauwelijks, maar weten wel dat één van hen een verrader is: één van hen is ‘De Mol’. De Mol heeft als taak de opdrachten te doen mislukken, zodat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

Iedere twee dagen moeten de kandidaten een test maken. Daaruit moet blijken hoeveel men weet over de identiteit van de Mol. Degene die de test het slechtste maakt, moet naar huis. Tijdens de allerlaatste aflevering, maken de overgebleven kandidaten opnieuw een test. Degene met de meeste goede antwoorden over de Mol wint. Dit alles is te volgen in 8 `a 9 televisie-uitzendingen die de AVRO uitzendt op Nederland 1.

Bron: www.wieisdemol.com

En donderdag is het dus zover.
Niet dat we dan weten wie de mol is, want dat wordt weer de cliffhanger voor de laatste uitzending, maar het is de allerlaatste aflevering waarin je kunt speuren naar eventuele mollenstreken.
Thuis zijn de meningen verdeeld: drie zitten er op Jon als de mol, en twee op Anniek.
Ik hoor bij die laatste.
Mijn man is nog steeds van mening dat Hans de mol is, maar die lag er in een van de eerste afleveringen al uit.
Inmiddels heb ik een schrift vol gekliederd met aantekeningen over verdachte zaken. De helft is niet meer te lezen en de andere helft volstrekt nutteloos. Maar ik heb toch de illusie dat ik door mijn aanpak dit jaar de mol wèl zal ontmaskeren.
Ook op het internet wordt heftig gespeculeerd over wie de mol kan zijn.
Veel wijzer wordt je er niet van, maar het is wel leuk om te lezen.
Ik ben benieuwd of er nog meer WIDM-fans onder jullie zijn.
Wie is jouw mol?

12 gedachtes over “WIDM?

  1. wij waren hier ook grote fans van het programma, komt oorspronkelijk ook uit ons landje hé!
    Toevallig is afgelopen zondag een nieuw spelprogramma gestart dat er een beetje op lijkt: Mercator.
    Een hele groep mensen gaan samen met een zeilboot op pad, en moeten allerlei opdrachten uitvoeren. Telkens valt er eentje af…

    Alvast veel (gok)plezier, Hanneke!

  2. Ik kijk bijna nooit TV en dus al helemaal niet naar WIDM. Vroeger wel maar inmiddels is het zo afgekloven als wat. Wat niet wegneemt dat jij er natuurlijk veel plezier aan kunt ontlenen. Ik ben een beetje TV moe, laten we het zo noemen.

    Maar wie de favoriete Mol is? Ik weet niet wie er allemaal meedoen. Ik ken alleen Momfer de Mol en John de Mol. Maar die zullen het wel niet zijn.

  3. Hoi Hanneke,
    Lees ook af en toe mee met je blogs en moet nu echt even reageren, want ik ben ook zo’n verslaafde. Dirk begrijpt sinds vorige week ook een beetje hoe het spel werkt dus het wordt steeds leuker.
    Schrik niet: volgens mij is Vivienne de mol. Heb ik ook nog maar sinds vorige week bedacht en ik heb het eigenlijk nooit goed dus we zullen het wel zien. Dacht tot vorige week dat het Aniek was. Spannend!!! Word nog even twee donderdagavondjes vrij houden 🙂

  4. @jolande: vivienne heeft heel veel geld opgehaald voor de pot, dus ze kan het haast niet zijn.
    maar ja het blijft WIDM hè.
    leuk dat je gereageerd hebt, groetjes aan dirk en knuffel voor tijn

  5. Nou dat gaat dus spannend worden…Helaas deze serie niet gekeken. Ik heb ooit een keer een serie gezien waarin MM Huijbrechts de mol bleek te zijn…tenminste als ik het goed heb onthouden. Leuk dat jullie er met zijn allen naar kijken! Enne…man van Hanneke, houd maar vol hoor, het is zo’n sneaky programma, die Hans kan best nog terugkomen, hahaha.
    Maar Hanneke toch HIDJW…

Zeg het maar:

