Mario

Ik moet iets bekennen.
Ik heb een vriend.
Sinds een klein jaartje heb ik een relatie met een Italiaan.
Vanaf het allereerste moment dat ik hem zag, heeft hij mij betoverd.
Liefde op het eerste gezicht.
En hoewel zijn hele verschijning niet te versmaden is, ben ik vooral voor zijn kontje gevallen.
Een tijdje kon ik het voor mezelf houden, maar op een zeker moment ben ik er met mijn man over gaan praten.
Hij moest natuurlijk wel even slikken, want het is niet niks als je zoiets te horen krijgt. Maar royaal als hij is vond hij dat ik het maar
moest doen, als ik er gelukkig van zou worden. Onder één beding: Mario mocht niet binnen komen.
Daar kon ik mee leven.
We lijken wel wat op elkaar, Mario en ik.
We zijn allebei niet groot, een beetje stuiterig, we hebben een hekel aan kou en houden wel van een lekker slokkie, mits met mate.
Vanaf het begin hebben we veel bekijks.
Iedereen wil even aan hem zitten, voornamelijk vrouwen maar ook een enkele man.
Ze doen maar. Want hij is en blijft van mij:
Mijn mooie Mario, mijn eigen Fiat 500.

11 gedachtes over “Mario

  1. Wauw… ben jaloers. Alhoewel… ik ben een echte ouwe KEVER-fan! Heb er jaren geleden eentje gehad die ik helaas weg moest doen omdat hij wegroeste in ik helaas niet in het bezit ben van een handige automonteur-husband. Maar wat een bekijks en wat een gevoel als ik die BRULLENDE motor startte. Echt waar, ik praatte zelfs tegen hem… Met pijn in mijn hart heb ik hem laten gaan…

  2. Ja zo’n Italiaan,ben er nooit voor echt ‘gevallen’had,(maar vind jouw Mario wel grappig) eerst 2x een mini Engels type,toen 2x een klein Japannertje en nu voor de tweede x een Koreaan(tje)die ik nu samen deel met de enige echte Hollander,manlief.Wel hebben we in de boot een Italiaan (Iveco)die omgebouwd is naar New Holland,dus weet je gelijk hoe het komt dat mijn weblog hollandswelvaren heet.

  3. Ha Hanneke, leuk verhaal! Hoe bedenk je het weer! Ik rijd ook al jaren Fiat en heb ook de 500 overwogen maar uiteindelijk toch gekozen voor de Panda, een hele uitgebreide met glazen schuifdakje en alles erop en eraan, ook echt heel leuk!

  4. Echt zo’n heel kleintje? WAUW! Ik ben gewoon een beetje jaloers. Normaal val ik niet op Italianen, maar die 500…..
    Ooit, in een grijs verleden heb ik er ook 1 gehad, maar ja, daar heb ik nu niks meer aan, hè?!

  5. Wat een heerlijke liefde voor je Mario, ik houd ook van mijn auto maar ik kan niet zo mooi dwepen met zijn naam, Nissan klinkt niet zo heerlijk dromerig 🙂

Zeg het maar:

