Verzamelen

Wie heeft er nooit iets verzameld?
Waarschijnlijk heeft ieder mens in zijn of haar leven wel eens een verzameling aangelegd.
De een verzamelt postzegels of bierdoppen, de ander stenen en weer een ander boekenleggers (ik bijvoorbeeld).
Zoon twee heeft wel een heel merkwaardige verzameling: hij verzamelt mensen.
Waar hij ook komt, als een magneet heeft hij in een ogenblik een zwerm mensen om zich heen hangen.
Dat dat niet altijd prettig is, heb ik wel eens ervaren toen ik een keer met hem naar het centrum ging om te shoppen. Werkelijk, om de paar meter kwam hij een bekende tegen. Even een zwaai of een praatje, en daar gingen we weer.
Dat winkelen schoot niet op, en is ook niet voor herhaling vatbaar.
En zo kan het dus ook voorkomen, dat wanneer meneer zijn verjaardag viert, er ineens meer dan dertig man aanwezig is.
Gelukkig is er de mogelijkheid om het feestje buiten te vieren, zodat paps en mams zich rustig binnen terug kunnen trekken, wanneer het feestje wat luidruchtiger begint te worden.
We zijn tenslotte ook de jongste niet meer.
Om half vier vonden we het wel mooi geweest. En hebben we de jeugd naar huis gebonjourd, voordat de politie er een einde aan zou maken.
De balans:
Een verschrikkelijk vies toilet, (het schoteltje voor de toiletjuffrouw heeft € 1,70 opgebracht, waarvoor dank). 10 Lege kratten bier, 6 lege wijnflessen, 4 boze buren, een lichtelijke hoofdpijn en een tevreden gevoel, omdat het weer een super gezellige verjaardag was.
Volgend jaar wordt hij 25, reden voor een groot feest, denk ik zo.

Anneke, bedankt voor het opruimen.

17 gedachtes over “Verzamelen

  1. 24 en nog thuis??
    Je bent vast té lief.
    En tja, die feestjes is altijd balanceren met de wensen van ouders, buurt én jarige.
    Ik heb ooit (heel vroeger) stenen verzameld. Met kristallen enzo. Ieder mens heeft volgens mij wel neiging tot verzamelen.

  2. een paar keer per jaar moeten de buren maar even oordopjes in doen hoor.
    Hier zal het in mei weer groot feest zijn:
    Zoon 1 word dan 18, mijn lief word dan 26 en onze prinses 1jr .. allemaal in 2 dagen
    Kan nog lachen worden dus 😉

  3. Haha leuke verzameling van je zoon ! Echt een sociaal mens dus .
    Fijn dat het een geslaagd feest is geworden ,en dan kijk je beetje door de rommel heen toch!
    Liefs ida

  4. Was er toch zeker van dat ik hier al een reactie geplaatst had, maar zie hem niet meer staan.
    Had zoiets van volgende keer maar een zaaltje huren !!
    Ach…als hij het maar leuk gehad heeft, als ze straks uit huis zijn zal je het nog missen!!

    En ja…ik heb ook een verzamel tik, kijk maar op mijn log!!

    fijne avond..liefs Carla.

  5. Wij zijn tenslotte ook de jongste niet meer? Is dat niet een beetje overdreven? Jullie zijn toch nog niet bejaard? Maar goed, zo’n feestje zou mij dan weer lichtelijk te ver gaan: Mijn zoon zou de tent ook slooprijp achter laten en zo’n gedachte houdt de toestemming toch aardig tegen.

Zeg het maar:

