Tuinruimers

Zo, kamer 2 is klaar.
De kozijnen geverfd, de muren gesaust en het behang geplakt.
En passant nog een muurtje in de woonkamer meegenomen en een deur geverfd.
Nu rest nog het inruimen en dan zijn we even van de puinhoop af.
Even, want zoals al een paar keer is gezegd in een reactie: ‘als je eenmaal begint blijf je doorgaan.’ Dus zal onze eigen slaapkamer er ook aan moeten geloven.
We hebben nu nog een rode muur, maar -eindelijk- gaat hij veranderen in een blauwe muur, mijn absolute lievelingskleur.
Maar nu nog niet, eerst weer orde in de chaos.
En net als je denkt weer even het huis voor jezelf te hebben, arriveren de tuinmannen, om de tuin een flinke snoeibeurt te geven.
Ik durf bijna niet te kijken, wat gaan die tekeer zeg. Het lijkt alsof er geen boom, struik of tak mag blijven staan.
Ze zullen wel weten wat ze doen, tenslotte hebben ze er voor geleerd.
Hoewel: vorig jaar hebben ze de hortensia’s helemaal afgeknipt, met als gevolg dat ik de hele zomer geen bloemen heb gehad.
Dit jaar hebben we een andere hovenier, ik heb er alle vertrouwen in.
Als eenmaal de boel weer gaat groeien, zit het zo weer dicht.
Ik zal tzt foto’s van de tuin op mijn blog zetten.
Maar nu ga ik weer verder met puinruimen.
Een fijne week allemaal.

14 gedachtes over “Tuinruimers

  1. jullie pakken het dan wel heel grondig aan zeg!
    Is jullie tuin zo groot, dat er zo’n boom in kan?

    Veel plezier nog met het puinruimen, Hanneke… ;-))

    Billy

  2. Jullie zijn lekker bezig zo, wij gaan binnenkort ook aan de slag met de tuin, het voorjaar komt er weer aan, en dan wil je er toch een beetje leuk bij zitten.

  3. Zo dat zijn geen kleine maatregelen in de tuin, zitten jullie er in het voorjaar prachtig bij. EN wat een heerlijk gevoel weer een kamer bijna af
    groetjes debby

  4. @adolf: ik zou het heel graag zelf willen doen, maar een ontsteking aan mijn schouder zorgt ervoor dat ik mijn arm nauwelijks kan gebruiken. en met 1 hand knippen gaat zo lastig.we hebben een tuin van 20 bij 25 meter dus te groot om het in kleine stukjes te doen.
    maar als je wilt ontspannen? je bent van harte welkom 🙂
    volgend jaar hoop ik het zelf weer te kunnen doen.

  5. Hoi Hanneke,

    Hortensia’s mag je (dacht ik…) alleen maar in het najaar snoeien, want om deze tijd van het jaar zitten de knoppen er al weer aan, dat kan verklaren waarom jij een jaar lang geen bloemen hebt gehad.

    Liefs:Wilma.

  6. @wilma: hortensia’s moet je eigenlijk met rust laten,alleen de oude takken eruit snoeien,anders ben je idd de knoppen kwijt. alleen de pluimhortensia en annabelle mag je helemaal terug snoeien.die bloeien juist op nieuw hout.

  7. Ik kan dat als je éémaal aan het klussen bent ,is er geen op houden meer aan !
    Fijn zulke tuinmannen ,ze zullen wel weten wat ze doen toch!
    Succes met het opruimen
    Fijnedag nog
    Liefs ida

  8. Ach ja, zo val je van het ene project in het andere…
    Wat een tuin zeg, wij hebben ook best een flink stuk, maar met heel veel tegels en mooie plantenbakken erop. Aan mij is de tuin niet zo besteed, qua werken erin dan…alleen dat hij er wel mooi uit moet zien, dus straks wel mee zomergoed en zo kopen! Ook weer leuk hoor! Succes!!!

  9. Ik heb ook eens mijn esdoorn laten snoeien. Maar dat kostte zoveel geld en die boom groeide daarna weer zo hard, dat ik het nooit meer heb laten doen. Ik kocht voor 5 euro een boomzaag bij de Gamma en ben weken bezig geweest om de boom te lijf te gaan. Niet professioneel maar wel een stuk goedkoper.

Zeg het maar:

