Voetbalplaatjes II

Dat de voetbalplaatjes rage niet alleen bij mij thuis zijn intrede heeft gedaan, blijkt wel uit de volgende reactie, die ik van een goede vriendin over de mail kreeg.

de rage van voetbal plaatjes slaat ook bij ons toe………….
ik, onnozel, dacht eerst ,o leuk voor de jongetjes uit mijn klas!!!
maaaaaaaaaaaaar, schone zoon nr 1 zei daar komt niets van in, meneer wilde ze hebben !!!
ik dacht eerst nog geintje, de zoveelste! maar nee hij is serieus, bloed serieus!!
EN, schone zoon in aanbouw wil ze ook!!!
en zie daar, gemoedelijk aan de tafel, (ver-)scheuren ze de pakjes, verheugde kreten roepend…..
en daarna ruilen……enne schoonmama wordt allerliefst bedankt.
weekendje naar zeeland, ann en erik nemen DE MAP mee en DE PLAATJES,
en….mama Jo heeft voor 10 miezerige euro`s 10 pakjes gekregen!!!!!!hoe doet ze dat???
samen aan tafel zitten de vriendjes dirk en erik plaatjes in te plakken, te ruilen en te genieten.
onder toeziend oog van mama Jo, “ laat ons lekker kind zijn“ !! roepen de heren!!
loop ik op de hei met honden vriendin, vertel ik de verhalen over  DE PLAATJES.
tovert deze dame 15!!!!!pakjes uit haar jaszak!!!
ik zie allerlei mogelijkheden, wat kan ik de jongetje laten doen voor ze de pakjes mogen open maken??
ramen zemen, wc schrobben, containers buiten zetten, stofzuigen……………….!!
ze doen alles, werkelijk alles voor die plaatjes!!
gouden tijden zijn dit.
vandaag komt Jolande met Tijn onverwacht langs bij oma, leuk leuk!!
komt het gesprek weer op die plaatjes, jo moest HET BOEK en DE DUBBELE meenemen,
kon ze effe ruilen met de zwagers.

ja, je gelooft het eigenlijk niet,
maar tis waargebeurd!!!

Annet, bedankt voor je bijdrage.

7 gedachtes over “Voetbalplaatjes II

  1. Idd een hele rage, leuk voor je schoonzoons..haha, leuk idee om ze er voor aan het werk te zetten. Zo te lezen hebben ze dat er vast wel voor over. Nog een hele fijne zondag 🙂

  2. Zelf dranghekken staan er hier bij Appie ,Kinderen vliegen je haast aan voor deze gekte .Kleinzoon heeft ze bijna allemaal die stinkerd haha
    Op naar de volgende actie ……
    Liefs ida

Zeg het maar:

