De spiegel

De kerstboom is weer afgetuigd en het kerstdorp ontruimd.
Klinkt agressiever dan het is hoor, er zijn geen gewonden gevallen.
De woonkamer is weer opgeruimd en het scheelt weer een paar maten.
Huh, het scheelt weer een paar maten??
Ik zie jullie denken: ‘nu is haar verstand helemaal op de loop gegaan’.
Laat ik het uitleggen.
Op de sidetable, waarop het kerstdorp stond, staat altijd een spiegel.
Normaal gesproken staat de spiegel rechtop, maar bij het dorp lijkt het mooier als hij een kwartslag gedraaid wordt.
Het unieke van de spiegel is dat hij vertekent, hij verlengt.
Dat is het hele jaar mooi meegenomen, maar in de kerstperiode ligt de spiegel plat en lijkt je achterwerk zeker twee maten groter.
Het is heel grappig om te merken dat vrouwelijke bezoekers stiekem een blik op hun achterste werpen als ze voor de spiegel staan. Verontrust leggen ze een hand op de dan toch wel uitgedijde billen. Eerst zeg ik nog niets, een beetje leedvermaak mag toch wel? Maar als ze weer iets lekkers geweigerd hebben omdat ze ‘toch echt moeten afvallen’, doe ik ze het mysterie uit de doeken.
Mannen zitten er trouwens helemaal niet mee. Mijn man was het nog nooit opgevallen.
Maar goed, de spiegel staat weer rechtop en ik heb weer maatje 38 (visueel dan).
Dit brengt me trouwens op het beste idee van Nederland, België en omstreken. Laten we alle passpiegels in kledingzaken ook verlengend maken.
Breng een bruine coating over de spiegel aan en je ziet er ook niet meer zo akelig wit uit.
Het resultaat is tweeledig: 1. de klant verlaat met veel meer zelfvertrouwen het pashokje en 2. doordat de kleding beter staat zal er veel meer gekocht gaan worden.
Waarom is nog nooit eerder iemand op zo’n geweldig idee gekomen?
Of bestaat het al en is de werkelijkheid nog gruwelijker dan ik dacht?

15 gedachtes over “De spiegel

  1. een ‘lach’spiegel lijkt het wel,lijkt mij een nadeel om er’voordelig’uit te zien in een pashokje ben je misschien weer een miskoop rijker en een ilusie armer.

  2. Hihi, ik vind het wel een goed idee. Met een goed gevoel koop je immers meer.
    In een dramalokaal van mijn vorige opleiding stond ook zo’n spiegel. Ik ben ook nog eens vrij klein, dus die spiegel had ik graag mee naar huis genomen.
    Aan het begin van de les stonden alle meiden er voor. Haha!

  3. Haha, een lachspiegel.
    leuk bedacht Hanneke.
    Ik denk, dat ze in die paskamers ook wel eens afgestemde spiegels hebben, dat iedereen er net wat beter uitziet.
    Leuk verhaal.

  4. Ik snap de passpiegels in de winkel ook niet, ik loop het liefst gillend eruit. Als je dan thuis komt blijkt het toch wel weer mee te vallen, maar ze moeten nodig wat aan de spiegels en verlichting in die benauwde pashokjes doen. Maar je tafel staat er weer netjes bij.

  5. Hier nog een beter idee: als we J.P. Balkenende nou eens zover krijgen dat hij de verplichte getinte en verlengende bril wettelijk vastlegd, dan ziet iedereen er in het vervolg toch lekker gebruind en mooi slank uit…

  6. Ik ben al 1.80 cm én dan een verlengende spiegel? Dan hangen al mijn broeken helemaal op hoog water…..nee, dan het idee van Menrike ( maar ja da’s ook zo’n lange)

  7. Whaha..leuk geschreven, leuk zo’n (fop)spiegel. Hoe leuk het klinkt om van die spiegels in de paskamers te hebben, zie ik liever de werkelijkheid. Zou zo er nog een paar kilo bij gaan eten..en dan de reactie’s van mensen, ben je dikker geworden ? En dan voor de spiegel staan en niet begrijpen waar ze het over hebben. 🙂
    Een hele fijne woensdag 🙂

  8. Grappig dat mannen het niet eens in de gaten hebben…maar ja die zijn er ook lang niet zoveel mee bezig als vrouwen.
    Trouwens, lekker weer he, zo’n opgeruimd huis! 🙂

  9. ben het helemaal met je eens wat die spiegels betreft.deze zijn zéér slecht voor het zelfvertrouwen en snap ook niet dat hier niks mee/aan gedaan word.
    fijn dat alles weer ontruimd is bij je…opgeruimd staat netjes nietwaar;)
    wat heb je er ook aan…aan dat zinloze geweld? niets dus;))
    fijne week verders nog he;))

  10. Dat laatste Hanneke. Ik vrees tenminste van wel. In zo’n pashokje komen de kwabben veel te dichtbij. Ik verdenk C en A er van dat ze al wat gecorrigeerd hebben en dat het in het echt dan nog veel erger is. Eigenlijk moet een pashokje 5 meter lang zijn zodat je jezelf op afstand kan beschouwen. En dan nog met één ook dicht.

    Om deze reden koop ik pas kleding als het echt niet anders meer kan.

  11. Goeie tips ,dan lijk ik altijd slanker als ik in de paskamer staat ,en geen ontvreden gevoel meer haha ,maar kom wel bedrogen uit als thuis weer voor de spiegel staat .
    Ach waar maak ik me druk om hé kom toch nooit meer in maatje 38 .
    Liefs ida

Zeg het maar:

