Oud en nieuw

Nieuwjaarsmorgen half twaalf.
Behoorlijk duf zit ik op de bank.Kopje thee in de ene hand een oliebol in de andere. Het nieuwjaarsconcert zachtjes op de achtergrond.
We hebben een super gezellige oudejaarsavond bij zoon 1 en schoondochter gehad. Een goede vriend van ons en zijn dochtertje waren er ook.
Eerst nog een spel gedaan, zoon en schoon zijn spelletjes fanaten. Ik niet. Maar ze hadden een nieuw spel Cluedo, en dat vind ik nou net wel leuk.
Helaas net niet gewonnen.
Inmiddels waren dochter1 en haar vriend ook gearriveerd.
Na het aftellen bleek dat we een minuut te vroeg waren. We hebben dus twee keer afgeteld. De eerste keer met knallende champagne de tweede keer zonder.
Rond half twee zijn we naar huis gegaan om de jongste meiden in bed te stoppen.
Een paar vrienden kwamen nog gelukkig Nieuwjaar wensen, maar om drie uur heb ik het voor gezien gehouden, die mannen houden het gemakkelijk tot zes uur vol.
Ze liggen overigens nog wel in bed!
Het voordeel van buitenshuis de jaarwisseling vieren is dat er geen vuurwerk hoeft te worden opgeruimd: de hele straat is brandschoon.
De meisjes gaan schaatsen op de vijver.
Ik ga maar eens koffie pakken, kijken of ik dan wat fitter word.
Dan de mannen uit bed slepen.
Maar eerst wil ik jullie nog een gelukkig Nieuwjaar wensen.
Proost.

10 gedachtes over “Oud en nieuw

  1. wij zaten er net even vroeger in dan jullie dan, rond 01u45 nl.
    En nu vertrekken we naar m’n schoonmamaatje om samen met vrouwliefs kant de nieuwjaarsdag door te maken…

    Groetjes,

    Billy

  2. Voor jou en alles wat je lief is natuurlijk ook de allerbeste wensen, gezondheid en geluk toegewenst, veel web-logplezier (kunnen ook wij van meegenieten) en natuurlijk een voorspeodig herstel van je griep(je).
    Met lieve groet, Ada

  3. Oudjaar is een aanslag op je conditie. Oliebollen, vuurwerk, nepchampagne en goede wensen. Elk jaar hetzelfde rondje. En toch doen we het steeds weer graag. Raar eigenlijk.

    Ik wens je een spetterend 2009 en veel weblogplezier.

Zeg het maar:

