Miekes kerst

Hoi, ik ben Mieke.
Ik ben 10 jaar en ik woon de ene week bij mijn moeder en mijn tweede papa.
De andere week woon ik bij mijn eerste papa en tweede mama.
Ik heb heel veel zin in de kerstdagen, want dan gaan we naar de opa’s en oma’s.
Kerstavond ga ik met mama en papa 2 naar de kerk.
Dan mag ik lekker laat opblijven, meestal word ik wel een beetje slaperig in de kerk.
Dat komt omdat het best wel warm is en de dominee praat soms ook wel lang.
Na afloop gaan we naar huis en krijg ik nog een beker chocolade melk.
Dan moet ik snel naar bed.
Eerste kerstdag staan we vroeg op.
We gaan dan lekker ontbijten, met warme broodjes, lekker beleg, sinaasappelsap en een eitje enzo.
Na het ontbijt gaan we naar de mama van mama, mijn oma dus
Opa en oma zijn ook gescheiden, maar allebei weer getrouwd.
We gaan koffiedrinken bij oma 1 en opa 2, en oma heeft dan een lekkere taart gemaakt.
Na de koffie gaan we naar opa 1 en oma 2, daar gaan we lunchen.
Oma 2 bakt altijd lekkere broodjes, daar kan ik er wel vier van op!
Rond theetijd, gaan we de mama van papa 2 opzoeken.
Ook zij is gescheiden, maar heeft weer een heel lieve opa gevonden.
Bij oma 3 en opa 4 gaan we dineren.
Oma 3 kan heel lekker koken en de schalen gaan helemaal leeg.
’s Avonds gaan we op de koffie bij opa 3 en oma 4. Ik hoop dat ze dan soesjes heeft, want die vind ik wel heel erg lekker.
Aan het einde van de avond brengt mama mij naar papa en mama 2, want tweede kerstdag ben ik bij hen.
’s Avonds mag ik dan nog even opblijven, maar niet te lang want de volgende morgen moeten we al vroeg op voor het ontbijt.
Na het ontbijt rijden we naar de mama van papa, oma 5, zij is na haar scheiding getrouwd met opa 6.
Ik krijg daar altijd warme chocolade melk met slagroom en een kerstkransje.
We gaan lunchen bij opa 5 en oma 6, ik eet dan een paar lekkere pannenkoeken.
Om drie uur verwachten oma 7 en opa 8 ons voor de high tea, dat is een moeilijk woord voor thee met lekkers.
Maar ’s avonds eten bij oma 8 en opa 7 is helemaal leuk, want dan gaan we gourmetten en mag ik zelf bakken wat ik lekker vind.
Na de koffie gaan we naar huis.
Dan ga ik alle kerstcadeautjes maar eens uitpakken, die ik van de opa’s en oma’s heb gehad.
Derde kerstdag ben ik weer bij mama en ben dan vaak een beetje misselijk. Ik weet niet hoe dat kan.
Weet je, ik heb een vriendinnetje, Ilse, en die heeft maar één papa en mama en maar twee opa’s en oma’s.
Zielig hè?

10 gedachtes over “Miekes kerst

  1. Hoi Mieke
    Het is wel ingewikkel, maar het kan best wel gezelligweze met al dat eten en cadeautjes.
    Ik wens jou en je moeder en papa 2 een Zalig Kerstfeest en een heel gelukkig en gezond Nieuwjaar.
    Liefs Rinus

  2. Herkenbaar, dat Mieke het zieig vind dat haar vriendinnetje maar één opa en oma heeft is alleen maar een goed teken. Heerlijk om dan zoveel opa’s en oma’s te hebben 🙂

Zeg het maar:

