Wereldvrede

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, hebben wij twee hondjes, Kelly en Jessy.
Nou ja, eigenlijk hebben zij ons, maar daarover een andere keer.
Het zijn twee zusjes uit hetzelfde nest en bijna twaalf jaar oud.
Kelly hebben we vanaf het begin en een paar jaar later hebben we Jessy  ‘geadopteerd’ omdat haar baasjes niet meer voor haar konden zorgen.
Sinds een paar jaar heb ik een zitkussen op de grond liggen. Altijd handig als je zitplaatsen te kort komt.
Nu had Jessy daar andere ideeën over, en heeft zich dat kussen al vrij snel toegeëigend. Ze lag daar de hele dag op te snurken en Kelly vond dat prima.
Tot een paar weken geleden.
Kelly ging breeduit op Jessy’s kussen liggen en keek haar daarbij hondsbrutaal aan. Jessy wist ook niet meer hoe ze het had en besloot er dan maar dicht bij in de buurt te gaan liggen, voor het geval Kelly de wijk zou nemen.
Helaas, Kelly was er niet meer van af te branden en sinds die tijd is zij de baas over die tachtig vierkante centimeter.
Maar kijk, ik stond vanmiddag op het punt boodschappen te gaan doen, toen ik dit aandoenlijke plaatje zag. (foto verdwenen bij weblog verhuizing)
Of het door de kerstsfeer kwam, of door het feit dat ze allebei vanochtend naar de plukker zijn geweest, ik weet het niet maar er heerste vrede.
Toen bedacht ik: als twee hondjes zo vredig naast elkaar op een kussen kunnen liggen, dan moeten weldenkende mensen toch de wereldvrede kunnen bewaren?
Of denk ik nu te simpel?

8 gedachtes over “Wereldvrede

  1. Het zal toch wel te simpel zijn, Hanneke. Want anders gebeurde het wel. Laten wij het goede voorbeeld geven. Iedereen mag bij Platoonline op het kussen en dan mogen die twee achterpootjes er ook nog wel bij. En bij Artmus (zie mijn links) zag ik 3 grote katten op één gewone stoel liggen. Ik bedoel: het moet kunnen en webloggers gaan voor in de strijd.

Zeg het maar:

