Mini-ma

Sinds afgelopen weekend ben ik officieel het kleinste gezinslid. Onze jongste van twaalf is me voorbij gegroeid. Het is nu nog maar één centimeter, maar als je ziet met welk tempo ze omhoog schiet, zal dat verschil steeds groter worden. De rest keek me al jaren op de kruin, behalve dochter 1, die is slechts twee centimeter langer dan ik.
Mijn moeder was met 1 meter 54 gerust klein te noemen. Mijn vader had een lengte van ongeveer 1 meter 85, dus ik had best iets langer kunnen worden. Helaas ben ik op de 1,65 blijven steken.
Nu wordt wel gezegd: ‘klein en dapper’en ‘klein maar fijn’, nou geloof daar maar niets van.
Klein zijn is niet fijn en dapper ben ik helemaal al niet.
Ga maar eens mee winkelen, regelmatig moet ik in de schappen klimmen om aan mijn boodschappen te komen. Hang ik daar als een soort You Tarzan, me Jane in de Appie.
Bij evenementen staat er altijd zo’n lange slungel voor mijn neus, zodat ik de hele avond loop te springen wil ik nog wat zien.
Broeken zijn altijd meters te lang.
Nee, klein zijn is niet fijn.
Het enige voordeel is, dat als je valt je eerder beneden bent.
Maar ook dat moet ik eerst nog maar eens zien.

 

13 gedachtes over “Mini-ma

  1. het is maar beter dat je dat laatste niet uitprobeert, Hanneke, zou wel eens dik kunnen tegenvallen…

    Groetjes van één van die lange slungels,

    Billy

  2. Ah, klein is niet fijn, maar groot ook niet. Ik ben 1,72 niet echt groot maar toen ik jonger was had ik het gevoel dat alle jongens kleiner als mij waren, en ging ik gebukt door het leven. Wat leek het mij fijn om klein te zijn, een jongen kon je dan optillen en in de rondte draaien ( moet ik nu niet meer aan denken, zou geloof ik misselijk worden )

  3. Ik ben wel blij met mijn 1.81. Het is lang voor een vrouw, maar ook wel heel handig. Zo wordt ik altijd gevraagd door korte vrouwtjes of ik iets uit het bovenste schap wil halen in de supermarkt. Op drukke plekken kijk ik niet alleen tegen benen of ruggen aan en ik heb ook geen krukje of trappetje nodig in de keuken of bij het snoeien van de tuin.

    Volgens de berekeningen wordt mijn oudste dochter nóg langer…

  4. Over mijn kleine lengte(1.55) heb ik me nog nooit druk gemaakt,er loopt altijd wel iemand die langer is en het voor me wil pakken.Op mijn beurt kan ik mensen die b.v in zo’n scootmobiel zitten weer iets aanreiken.Het enigste zijn stoelen of banken die (soms)te hoog zijn,maar thuis is alles op maat.Pas ik met gemak in kleine auto’s en gelukkig valt niets omhoog.Zolang ik niet zo breed ben als hoog,kan ik er echt niet mee zitten.Als kleding niet voorradig is maak ik het zelf,maar tegenwoordig is kinderkleding er al in volwassen uitvoering.Nee ik heb er geen last van en nooit gehad ook.Het enigste waar ik van baal is dat soms mt36 geen 36 meer is maar eerder 40, dus te groot,ze neppen de boel.

  5. lange mensen vind ik mooi.zelf ben ik middenmoot 168cm onze kinderen zijn ook groot te noemen Hebben ze van hun vader die maar zelden mensen tegen komt die langer zijn als hij

  6. Haha, ik ben ook maar 1.60m groot. Ik kan er echter niet mee zitten, vind het zelfs heel stoer als ik met man en zonen,(waarvan de langste 1.90m is) over straat loop.:-))

  7. Danzij onze welvaart schieten de kinderen de lucht in, en groeien ze je boven het hoofd. In vervolg maar van de kids mee vragen boodschappen doen..hihi zie je al helemaal hangen in de rekken. Zelf ben ik 1.74m en heb daar geen last van, mij word altijd gevraagd om iets van het bovenste rek te halen..ook niet echt ideaal 🙂

  8. Vroeger was ik ook niet echt happy met mijn l80 cm. Tegenwoordig stoort het me minder, maar als ik een stukje kleiner was dan zou ik altijd op hakken lopen. Nu niet, anders ben ik langer dan mijn maatje.

  9. Ach….1.65 is niet heel erg kort. Mijn ex. was 1.54.3 (dat punt 3 moest er beslist bij). Mijn dochter is iets van 1.64 en mijn zoon 1.75. Ik ben 1.79.
    Die verschillen vallen wel mee. Ga naar de bioscoop en neem Oorlog en Vrede mee van Tolstoi. Zit er een lange vent voor je, dan ga je op het boek zitten. En in de pauze kun je even lezen.

  10. ja, ik ben ook altijd jaloers op mensen die overal bij kunnen en die broeken kunnen kopen die gewoon precies passen! ik heb nog een klein troostwoordje voor je, ik ben 1,60 m (en dat is afgerond naar boven) maar verbaal staan wij natuurlijk ontzettend sterk, ter compensatie zeg maar, wel jammer dat je weer krimpt bij het ouder worden, kunnen we weer gaan shoppen op de kinderafdeling, hey keep cool en oh ja, met een pak soepstengels of muesli kun je allerlei dingen naar je toe trekken van de hoogste planken, nou doeidoei

Zeg het maar:

