Het dorp

Vier dagen later dan gepland, staat het er dan toch maar weer.
Ons kerstdorp.
Ik ben er helemaal verliefd op. En volgens het laatste nieuws velen met mij. Het schijnt een nieuwe trend te worden. (Ben ik ook eens trendsetter.)
Mensen hebben hang naar vroeger,
Willen de warmte en gezelligheid van toen in huis hebben.
Of het vroeger nu echt zo warm en gezellig was betwijfel ik, de mensen gingen dood van de honger of leden aan allerlei ziektes, maar we doen net alsof.
Van terrorisme had men nog nooit gehoord.
Oké, je moest uitkijken voor struikrovers, maar dan had je het dan ook wel gehad.
Opwarming van de aarde? Ben je mal, ieder jaar hadden ze een Elfstedentocht, soms wel twee keer!
Financiële crisis? Als je ’s avonds te eten had was het goed.
Geld hadden ze niet, dus kon je het ook niet kwijtraken.
Het leven was simpel en overzichtelijk.
Terug naar de tijd van Charles Dickens dus, maar wel met centrale verwarming aub.

18 gedachtes over “Het dorp

  1. Het is weer helemaal als vanouds. Behalve die fotopresentatie, want die doet toch wel erg 21e eeuws aan. Nou moet je niet al te bijdehand gaan worden met die computer, anders streef je mij nog voorbij!! Leuk gedaan hoor!

  2. Leuk toch het ‘ouderwetse’met het moderne gecombineerd.Ben ook helemaal met die slide’s in de weer,je kunt er ook muziek onder doen.

  3. ik vind het prachtig! ik kom morgen ff kijken! ben benieuwd! volgens mij is die schoolbus nieuw of niet;) tot morgen!! -XXXXXXX-

  4. @billy en trui: de ruimte valt wel mee, ik heb een sidetable van ong 140×40 en daar staat het hele dorp op.
    het wordt wel steeds voller omdat ik er iedere keer toch weer wat bij koop 🙂
    het wordt nog een keer een stad!

  5. Ik weet niet hoe het komt maar de foto komt niet tevoorschijn. Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt met een kerstdorp… toch allemaal van die verlichte huisjes of niet? Is altijd wel leuk om te zien.

  6. Het is prachtig…en een wens van onze oudste een echt kerstdorp, met treintje erdoorheen. heb nu wat “nep”huisjes in het keukenraam. Helaas geen plek om het in de huiskamer neer te zetten. Denk dat ik dit jaar na de kerst ook mijn eerst echte huisje ga uitzoeken,
    groetjes debby

Zeg het maar:

