Kippenvel of warme sokken

Kerstmode.
Ieder damesblad staat er vol van. En iedere keer ben ik weer verbaasd. Verbaasd omdat de jurkjes die de modellen aan hebben, heel leuk zijn voor de zomer. Maar voor de kerst?
Volgens mij vallen de feestdagen hier meestal in de winter. Buiten vriest het of ligt er misschien een dik pak sneeuw (ik blijf dromen), maar de modebladen willen ons het liefst kleden in dunne jurkjes met blote schouders en 5 denier panty’s.
Prachtige modelletjes, daar niet van, maar met een dik vest eroverheen en maillots eronder, is het effect van zo’n jurkje natuurlijk meteen weg.
Daarom ga ik dit jaar gewoon weer voor een truitje met een rokje of als het erg koud is een broek en lekkere warme sokken.
Tegen de tijd dat Al Gore gelijk krijgt, waag ik me misschien wel in een pikantere creatie.

13 gedachtes over “Kippenvel of warme sokken

  1. Bij het diner is zo’n blote jurk wel heel leuk om een keer te doen hoor! Met de cv een graadje hoger en hier en daar en overal kaarsjes….

  2. Ja het ziet er altijd prachtig uit in de bladen, maar in het echt dat wordt klappertanden en blauwe lippen, geen gezicht bij zo,n jurkje. Ik ga voor een broek en trui,of rok en trui, wel zwart met rood ofzo, moet wel een beetje in de kerstsfeer blijven.

  3. Ook niet aan mij besteed, hoor. Een lange broek, mooie trui en idd warme sokken..thuis. Al hoop ik dat Al Gore het mis heeft (helaas) een witte kerst lijkt me wel weer eens geweldig 🙂

  4. Voor mij helemaal geen zorg dit jaar, loop gewoon in mijn witte uniform….Moet nu eenmaal ook gewerkt worden met de feestdagen…hihi
    groetjes debby

  5. Ik vind het ook mooi, zo’n sjiek zwart jurkje. Ik probeer me dus ondanks de kou toch een een mooi jurkje te hijsen, panty aan, pumps met hoge hakken… (als dat lukt met m’n meniscus 😉
    Maar geen blote schouders hoor! Tegenwoordig kun je met een bolerootje er ook netjes op chique en een beetje warm bijlopen.
    Oké, niet zo warm als bij een fleecevest dan, maar het is ook gewoon leuk.
    Ik heb voor mijn meiden ook allemaal een leuk jurkje op de kop getikt, mannen gaan ook in ’t netjes, helemaal leuk… Kan ik wel van genieten.

Zeg het maar:

