Dicht

Ik zit met mijn handen in het haar
Want mijn gedicht is nog niet klaar
Keer op keer opnieuw beginnen
Maar het blijven halve zinnen
Rijmwoorden vinden doe ik niet
Het blijft alleen maar Sint of Piet
Wie heeft me er toch toe verplicht
Tot het maken van een gedicht?
Ik was het zelf die het verzon
Zelfverzekerd voordat ik begon
Nu, slechts enkele weken later
Wordt dat gerijm één grote flater
Het grote feest is bijna daar
En ik, ik ben nog lang niet klaar
Het moet me toch een keer gaan dagen
Laat ik maar weer een poging wagen:

Sint liep uren lang te denken….

8 gedachtes over “Dicht

  1. Ga door, je gaat goed…hahha

    Echt de eeuwenoude zin iddd en dan ? Maar je doet het beter dan ik hoor, kan echt niet dichten. Soms met het rijmwoordenboek ernaast ging het en tja soms hele korte gedichtjes..

    Fijne avond, Elise

  2. Ik lees het al, je spuwt hier je gal . Je hebt je wat op de hals gehaald, lochisch dat je baalt. Een gedicht maken, dat zijn moeilijke zaken.Daarvoor is er een gedichtenboek, of is die zoek? Het zal je vast wel lukken, ergens een gedicht vandaan te plukken. Morgen veel plezier, en de groetjes vanaf hier.

  3. wat hij jou nu toch moest schenken.
    een cd of wellicht een boek?
    hij brengt jou hoog bezoek
    je komt er vast nog wel uit
    in plaats van snoep misschien wat fruit?
    zit hier wat meligs te verzinnen
    toch maar weer overnieuw beginnen
    sint liep dus te denken
    wat hij hanneke zou schenken
    word vast een gedoe met heel veel lol
    dus schrijven jij nu en HOU VOL!
    lieve groetjes van sint en piet
    zoals je ziet..
    vergeten doen we je niet;))

  4. Heel erg goed, vind je het goed als ik er een stukje uit gebruik? Hahaha… ik kan het wel maar soms heb ik gewoon zero inspiratie…zoals nu, komt vast door de temperatuur hier…
    Een hele fijne Sinterklaasavond gewenst met je gezin!
    Groetjes, Teresa

  5. geweldig, zelfs reacties op rim!
    laten we een gedichten bundel maken.
    dankzij jullie steun kan ik melden dat het gedicht af is!!!
    en teresa, je gebruikt maar, ik heb het niet meer nodig.
    groetjes,

Zeg het maar:

