Liefu Sinturklaas

Dochter 2 heeft vorig jaar het boekje ‘Liefu Sinturklaas’ aangeschaft.
Hierin zijn brieven opgenomen die de afgelopen 20 jaar naar Sinterklaas zijn gestuurd.
De PTT en later TPG-post, heeft deze onbestelbare brieven bewaard.
Het ‘Postcentrum van de Sint’, een enthousiaste club mensen uit Nuenen, heeft zich over deze brieven ontfermd.
Het boekje biedt een selectie van de mooiste, ontroerendste en leukste brieven en tekeningen die de posterijen de afgelopen 20 jaar ontvingen.
Ik heb er een paar voor jullie uitgelicht.
Eerst een berouwvolle brief:

Liefe Sint,
Ik ben niet zo zoet geweest. Het spijt me erg.
Maar ik ben wel blij dat u eindelijk ben gekomen.
En ik ben ook blij dat we eindelijk onze schoen opzeten mogen.
Liefs Frouwke

Een brief van een stout meisje:

Lieve Sint.
Ik moet u iets vertellen.
Ik heb het kadootje van mijn schoen stiekum verwisseld met mijn zusjes kadootje.
Ik heb er erg spijt van.
Ik hoop dat u niet erg boos op mij bent.
Van Denise, 7 jaar

Wat moet je hier nu weer van denken:

Beste Sint en beste Piet.
Sint mijn zus wil dat je komt.
Ze heeft zin in je.
Ik ook en ook weer niet.
Ik mogt de waarhijt niet veraaden oover jouw. Grapje.
Dag Mathilde.

De laatste is echt hartverwarmend:

Lieve Sinterklaas,
Ik ben in oktober jarig geweest en heb een keyboard van mijn papa en mama gehad.
Dus ik hoef nu geen kadootje.
Geef mijn kadootje maar aan de kinderen die geen papa en mama hebben.
Nog een leuke verjaardag.
Daag Sharon.

Ik vermoed dat de Sint nog wel een pakje voor haar heeft meegebracht.

11 gedachtes over “Liefu Sinturklaas

  1. Oh, wat een ontzettend leuk boekje moet dat zijn. Kinderen durven echt alles te schrijven aan de Sint. Of het nou lief of ondeugend is, dat maakt ze niets uit.

  2. Haha wat een eerlijke brief, vertellen dat je stieken het kadootje met zusje verwisseld hebt. Sint heeft het haar vast vergeven 🙂 Erg leuk dat ze er een boek van hebben uitgegeven 🙂

  3. ah die laatste is wel heel errug lief he;)
    en och..arme kinderen toch die zo besodemietert worden nietwaar? hihi
    en nu óp naar het sinniklaasfeest dan maar?

Zeg het maar:

