Julien Clerc

Tijdens mijn MAVO periode had ik het aardig te pakken van Julien Clerc. De Franse chansonnier, met zijn zwoele stem en prachtige kop.
Zo erg te pakken, dat ik er nog een jaartje extra Frans tegen aangooide.
Want ik hield er terdege rekening mee dat ik Julien op een goede dag tegen zou komen, hij mij zijn liefde zou verklaren en dan moest ik op zijn minst toch wel verstaan wat hij zei.
In de examenklas heb ik het Frans er maar uitgegooid, want dat betekende boeken lezen en dat zouden Jules en ik nooit doen.
Geld voor een elpee had ik niet, maar een vriendinnetje kon de muziek wel voor mij op cassette bandje zetten.
Ik verstond geen moer van de Franse teksten, ondanks mijn drie jaar Frans, en zong maar wat mee. Nooit én public’ natuurlijk, want wie weet wat ik er in mijn onnozelheid allemaal uitkraamde.
Toen hij op een gegeven moment This melody in het Engels ging zingen, (Sis melody) wist ik dat het goed zou komen. We spraken tenslotte allebei Engels.
Toen ik wat ouder werd, ben ik Julien uit het oog verloren, maar een tijdje geleden dook hij ineens weer op. Hij had samen met Rob de Nijs “This melody” opgenomen.
Even was Julien in de buurt, want Rob woont niet zover weg, dus snel mijn Frans weer opgehaald.
Helaas ook deze keer niets.
Wel zag ik hem langskomen op TV. Hij heeft, zoals ze dat zeggen, de tand des tijds goed doorstaan. Oftewel het is gewoon nog een verschrikkelijk lekker ding.
En Rob, ach ja, die zingt leuke liedjes.

12 gedachtes over “Julien Clerc

  1. jaaaaaaaaaaaaaa julian! praat me er niet van joh,ook ik was helemaal in katzwijm van deze prachtige betoverende mooie man met zijn donkere zwoele ogen en hij lachte me altijd toe want de posters van hem hingen uiteraard in m,n kamertje he hihi;) muziekie aan en julian vulde de ruimte…ahhhhhh.
    de prachtige taal frans versta ik helaas niet maar ik vind het de mooiste taal die er is;)
    lieve groet van mij weer enne….au revoir!;)))

  2. in vind “this melody” ook goed hoor, en er zijn trouwens nog franse chansons die ik heel mooi vind. Mijn frans is trouwens prima hoor…
    Ik wou dat ik er nog zo goed uitzag…

    Groetjes Hanneke!

    Liefs,

    Billy

  3. Hoewel ik allang van de middelbare school afwas, toen Julian Clerc doorbrak, vond ik hem toch hartstikke leuk. Ik heb zelfs ergens een lp van hem. Gelukkig kan ik het meeste verstaan, want na mijn schooltijd heb ik nog 2 jaar lang Frans gestudeerd. Ik was vroeger sowieso gek op het Franse chanson.

  4. Ha, ha, ik had zoiets met Johnny Logan ( die twee keer het songfestival won ) toen ik hem een jaar of drie geleden in het echt hoorde zingen vielhet me op dat hij toch wel wat oud(er) was geworden, en dat de tand des tijds hem wel had aangetast….. ben benieuwd hoe die rooie van simply red eruit ziet, dat vondik nou echt: jammie! ( Mick Hucknal ofzoiets…()

  5. Ben niet dol op zijn muziek ,maar hij mag er wel wezen hoor! Lekker ding nog steeds .
    Ik had wat meer met Bryan Ferry & Roxy Music zegt je hoogwaarschijnlijk niets maar die had zo,n Lekkere uitstraling .
    liefs ida

  6. DIE KRULLEEEEEEN :O :O GEweldig!!! 😀 Daar zou ik ook nog wel een paar jaartjes vor achteraan gooien, behalve dan dat ik m ook nooit meer tegen zou komen en dat ie véél te oud voor me is whaha.. maar ja, wel een leuk hoofd idd!

    Leuke blog, en superleu kgeschreven!

    Groetjes Talitha

  7. Oh ja Hanneke, hij ziet er nog zooooo fantastisch uit! En weet je dat de Franse first lady (Carla Bruni) teksten voor hem schrijft? Jammer van jouw Frans, en het is zo’n mooie taal! Moet ik wat voor je vertalen? Laat het maar even weten, doe ik graag voor je!

Zeg het maar:

