Winterwonderland

‘MAAAAAAAM’
Ik schrik wakker. Het is half negen en mijn dochter staat onder aan de trap te schreeuwen.
‘Maaaam, het heeft gesneeuwd.’
‘Waar?’ vraag ik slaapdronken.
Lag ik net nog op een zonovergoten strand van de warme zon te genieten, moet ik radicaal omschakelen.
‘Buiten, natuurlijk.’ Waarom zijn moeders altijd zo traag van begrip.
En inderdaad, ik werp een blik door de kier van de gordijnen en zie dat de hele wereld wit is. Geen meters dik pak, maar toch een aardig begin van de winter.
Wat een merkwaardig weer hebben we toch in dit landje, was het gisteren nog volop herfst, vandaag is het winter.
Met het zonnetje erbij ziet het er prachtig uit.
Beneden gekomen kan ik het niet laten, de eerste sneeuwfoto wordt gemaakt.
Tenslotte weet je niet of we deze winter nog meer krijgen en dan is dit plaatje maar weer gemaakt.
Tijdens het rondje met de honden, kom ik jongens tegen die al een sneeuwbal met een doorsnee van een halve meter hebben gemaakt. Ik vermoed dat ze nog een voorraad sneeuw in de vriezer hadden liggen, want zoveel was er toch niet gevallen?
De hondjes beginnen enthousiast van de sneeuw te snoepen, dat wordt weer buikpijn.
Een uurtje later is de meeste sneeuw al weer weg, maar tijdens het schrijven van dit blog, doet koning winter een nieuwe aanval.
Ik ben een koukleum en buiten vind ik het vies koud, maar binnen zet ik de verwarming een graadje hoger en geniet ik van de vroege winter.

9 gedachtes over “Winterwonderland

  1. Ja, vanmorgen, heel vroeg was het hier ook helemaal wit, maar toen het goed en wel licht was trok het ook allemaal weer weg.
    Nu met flinke regelmaat veel hagelstenen en grote druppels, maar binnen is het ook lekker warm.

  2. Prachtige foto, hele mooie plaatjes ook op TV gezien…maar zooooooooooooo koud en zoooooooooo nat…brrrrrrrrrrrr.
    Vergeet je handschoenen, muts en sjaal niet hoor als je naar buiten gaat! Hahaha…;)

Zeg het maar:

