Vandaag

Gistermiddag kwam de jongste uit school met een pijnlijke wang. Bleek dat het draadje van de beugel in haar wang prikte. Snel naar de ortho en het leed was weer geleden.
Ze went er al aardig aan en op school ‘vonden ze het niet opvallen’.
Lieve kinderen allemaal.
Alleen het eten lukt nog niet zo, en het is al zo’n schrielhannes.
Het zal wel goed komen. De anderen zijn er ooit ook aan gewend.
’s Avonds kwamen zoon en schoondochter op de boerenkool af. Je ziet: ook de liefde van je kinderen gaat door de maag.
Vanmorgen hebben we hun trouwfoto’s bekeken. De mooiste die ik ooit gezien heb, ik ben heel objectief natuurlijk. Leuk om die dag weer een beetje voorbij te zien komen. Het lijkt inmiddels al weer zo lang geleden.
Vanmiddag sporten, is altijd gezellig op vrijdagmiddag. Daarna even op de zonnebank en in de sauna.
Vanavond lekker uit eten met een goede vriendin.
Daarna nog naar een verjaardag, als ik de er puf voor heb.
De jongste gaat bij haar grote broer logeren, domino-day kijken. Daar word ik altijd een beetje zenuwachtig van, van het domino-day kijken dan. Niet van het logeren.
Morgen Sinterklaas kijken, natuurlijk. Ik ben al helemaal voorbereid, de pepernoten liggen al klaar.
’s Middags naar Intratuin, het kerstdorp bewonderen. Daar kan ik wel uren naar kijken, prachtig. Hoe meer het beweegt en licht geeft, hoe mooier.
En morgenavond? We zien wel.
Je ziet: ik heb een zwaar leven.
Fijn weekend allemaal.

10 gedachtes over “Vandaag

  1. dan geniet je nu ongeveer van een heerlijke maaltijd wellicht.
    En daarna nog een feestje, kan niet op zeg!
    Ik ga eerst nog een nachtje werken vooraleer ik het weekend in kan…

    Alvast een fijn weekend, Hanneke!

  2. Oh, je bent nu dus naar Intratuin. Zelf zou ik al die lichtjes en bewegende dingetjes niet in huis willen, maar bij Intratuin kijken vind ik weer wel heel erg leuk. Welke Intratuin ga jij? Wij gaan meestal in Almere.

  3. Wij zijn laatst ook bij Intratuin geweest om al het kerstspul te bewonderen..nou ja die moderne kerst artikelen zijn niet zo mijn smaak. Toch wel een gezellige sfeer daar, en zo kom je langzamerhand in de kerstsfeer 🙂 Prettig weekend 🙂

  4. @ jo2see: ik ga altijd naar barneveld.
    heb me weer staan vergapen aan het kerstdorp.
    ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ook weer wat gekocht.
    normaal gesproken ben ik helemaal niet van de kitsch, maar met kerst ga ik helemaal los.
    ik zal tzt een foto van mijn dorp op het log zetten.
    vanavond weer een verjaardag.
    je ziet, we feesten hier wat af 🙂

  5. Wat een lekker relaxed weekendje zo toch? Je moet jezelf er af en toe maar mee verwennen hoor!
    Wij kijken ook elk jaar naar DominoDay maar ik wordt er ook altijd helemaal zenuwachtig van…pfff slecht voor het hart hoor! Maar ze hebben het weer gehaald, dus niet voor niks gekeken!
    Ik heb hier ook pepernoten maar die zitten hoog in de kast voor als het Sinterklaas is, kan er niet bij….
    Groetjes, Teresa

Zeg het maar:

